آفتاب

افت کیفی تیم ملی موقتی است؟ (گزارش)

افت کیفی تیم ملی موقتی است؟ (گزارش)

نمایش تیم ملی مقابل عراق در بازی پایانی مرحله گروهی با انتقاد زیادی مواجه شده است.

به گزارش ایلنا، بازی ایران و عراق در روزهای گذشته هیجان زیادی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به‌وجود آورده بود، ولی کیفیت مسابقه به هیچ وجه نتوانست انتظارات را برآورده کند و هواداران را ناامید کرد. با این حال تیم ملی توانست به هدف اصلی‌اش که سرگروهی بود برسد و خوشبختانه بدون مصدوم یا محرومی به یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا می‌رود. ایران و عراق در دو بازی قبلی به ترتیب 7 و 6 گل زده بودند، ولی تقابل دو تیم یکی از کم‌موقعیت‌ترین بازی‌های جام بود و سومین صفر - صفر تورنمنت ثبت شد. کاتانچ تقریبا با ترکیب اصلی‌اش بازی می‌کرد، ولی کی‌روش چند تغییر اساسی در ترکیب تیمش داشت و همین مهم‌ترین دلیلی بود که بر خلاف دو بازی قبلی بازی تیم ملی شکل نگیرد. زوج ابراهیمی - دژاگه پیش از این ریتم بازی را به خوبی کنترل می‌کرد، ولی با تغییر آرایش مثلث میانی قلب تیم ملی نامنظم می‌تپید.

کی‌روش اما دلایل محکمی برای این تغییرات داشت و نمی‌توان از او خرده گرفت. این آخرین فرصتی بود که او می‌توانست به ذخیره‌ها فرصت بازی بدهد و بازیکنانی که خسته یا یک اخطاره بودند را برای مرحله بعد حفظ کند.

قطعا هواداران دوست داشتند که تیم ملی با سه برد به مرحله حذفی برود و انتقام شکست کانبرا را از عراق بگیرد، ولی کی‌روش که به دنبال قهرمانی است، می‌خواست نیروهایش را برای چهار بازی سخت باقی‌مانده تقسیم کند.

نکته دیگری که اجازه نداد این بازی ریتم مناسبی پیدا کند، تعداد زیاد خطاهای میانه زمین بود. بازیکنان عراق عادت دارند که روی هر توپی بجنگند و بازی درگیرانه آنها شاگردان کی‌روش را عصبی کرد. روشن ایرماتوف هم که حساسیت‌های این بازی را می‌دانست، برای کنترل بازی ترجیح می‌داد آوانتاژ ندهد و قضاوت پرسوتی داشت. ثبت 36 خطا در این بازی فاصله زیادی با سایر بازی‌های تورنمنت دارد و توقف‌های پرشمار بازی اجازه نداد صحنه‌های زیادی از گردش توپ در زمین ببینیم.

با وجود این تساوی پردردسر، تیم ملی مرحله گروهی را با کارنامه قابل قبولی ترک کرد. سرگروهی، مهم‌ترین هدف تیم در این مرحله بود که به دست آمد و تیم بدون گل خورده به یک هشتم رسید. کی‌روش ترکیب اصلی را پیدا کرده و با بازگشت دژاگه و طارمی به ترکیب اصلی تیم فرم قبلی را دوباره پیدا می‌کند. باید تا یکشنبه صبر کنیم تا دوباره تیم هماهنگ بازی یمن و ویتنام را ببینیم. یکی از سه گام باقی‌مانده تا فینال.

کد N2063792

وبگردی