آفتاب

سوانح رانندگی در هر شبانه روز 50 فوتی به همراه دارد

سوانح رانندگی در هر شبانه روز 50 فوتی به همراه دارد

تبریز- ایرنا - رئیس پلیس راه کشور گفت: در هر 24 ساعت 50 نفر به دلیل سوانح رانندگی در جاده های برون شهری و درون شهری کشور جان خود را از دست می‌دهند.

سردار محمدحسین حمیدی روز پنجشنبه در حاشیه سومین دوره تربیت مدرس و ایمنی ترافیک در تبریز با بیان اینکه حدود 60 درصد از کشته های سوانح رانندگی در کشورهای توسعه یافته در 30 کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد؛ گفت: در کشور ما 68 درصد کشته ها مربوط به حوادث 30 کیلومتری شهرهاست.
وی با بیان اینکه 70 درصد سوانح رانندگی توسط خودروهای شخصی در جاده‌ها اتفاق می‌افتد، اضافه کرد: روند تردد خودروهای شخصی در جاده های کشور رو به رشد است .
سردار حمیدی تاکید کرد: برای جلوگیری از حوادث باید قوانین موجود اصلاح شده و در راستای ایمنی خوردوها، بهبود زیرساخت‌های جاده‌ای و آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی اقدامات موثری انجام شود.
وی با اشاره به اینکه گروه سنی فعال و نیروی کار مولد کشور، بیشترین گروه سنی کشته‌های ناشی از حوادث رانندگی را به خود اختصاص می دهد، اظهارداشت: در واقع حدود هفت درصد تولید ناخالص ملی در اثر سوانح رانندگی تلف می‌شود.
رئیس پلیس راه کشور با اشاره به اینکه دوره تربیت مدرس ایمنی و ترافیک برای پشگیری از حوادث رانندگی با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی و وزارت بهداشت و درمان برگزار می شود، اظهار امیدواری کرد: این موضوع در سرفصل‌های درسی دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد .
سومین دوره تربیت مدرس ایمنی و ترافیک از 25 تا 27 دی با حضور اعضای هیئت علمی از 10 دانشگاه کشور در مرکز کشوری مدیریت سلامت تبریز برگزار شد.
6120/3071
کد N2063729

وبگردی