آفتاب

ظریف نجف را به مقصد تهران ترک کرد

ظریف نجف را به مقصد تهران ترک کرد

نجف اشرف - ایرنا - 'محمدجواد ظریف' وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پایان سفر به عراق، دقایقی پیش نجف اشرف را به مقصد تهران ترک کرد.

به گزارش ایرنا، ظریف و هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی همراه وی، پس از یک سفره پنج روزه و دیدار با مقامات عالی عراق در بغداد و اربیل و سفر به شهرهای سلیمانیه، کربلای معلا و نجف اشرف به تهران بازمی گردد.
وزیر امور خارجه در این سفر همچنین در پنج همایش فعالان اقتصادی در شهرهای یاد شده شرکت و ضمن تبیین سیاست های منطقه ای و نیز اراده و برنامه دولت ایران برای گسترش روابط با عراق، از نزدیک با نقطه نظرات و مشکلات مطرح شده توسط فعالان اقتصادی دو کشور آشنا شد.
ظریف روز پنجشنبه درباره نتایج سفر خود گفت که روابط ما با عراق تصنعی نیست ما برادران هم هستیم، این طولانی ترین سفری بود که من به یک کشور داشته ام و این نشانه علاقمندی و روابط ویژه میان دو ملت و دو کشور است.
ظریف گفت: در سفر پنج روزه به عراق در شهرهای بغداد، اربیل، سلیمانیه، کربلا و نجف، دیدارهای بسیار خوبی با مسوولان دولتی و فعالان تجاری داشتم.
وزیر امور خارجه با اشاره به وجود زمینه های بسیار همکاری بین دو کشور، تاکید کرد که ایران کاملا آمادگی دارد از طریق لغو متقابل روادید، کاهش یا حذف متقابل تعرفه های گمرکی و احداث شهرک های صنعتی در نقاط مرزی در این خصوص گام های جدی بردارد.
وی افزود: با اطمینان می گویم که روابط ایران و عراق افق بسیار روشن و درخشانی دارد.
وزیر خارجه اظهار داشت: پیوند ملت های ایران و عراق، فرهنگی و تاریخی است و در مبارزه با تروریسم نیز خون جوانان دو کشور به هم آمیخته شده است و به همین دلیل هیچ قدرتی نمی تواند دو ملت را از هم جدا کند.
ظریف گفت: نباید اجازه دهیم کسانی که هیچ علاقه ای به بهبود شرایط ما ندارند مانع روابط ایران و عراق شوند.
وی افزود: دیگران یک روز به این منطقه آمده اند و روزی هم خواهند رفت و آنچه باقی می ماند ملت های منطقه است.
خاورم*2*380*
کد N2063626

وبگردی