آفتاب
با انتشار بیانیه ای :

شورای عالی استان ها فراکسیون شفافیت تشکیل داد

شورای عالی استان ها فراکسیون شفافیت تشکیل داد

تهران- ایرنا- اعضای شورای عالی استان ها دربیانیه ای از تشکیل فراکسیون «شفافیت» با هدف شفافیت و پیشگیری از فساد در مدیریت شهری به صورت ساختار یافته خبر دادند .

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این بیانیه که روز پنجشنبه در سیزدهمین اجلاس شورای عالی استانها قرائت و مورد تاکید اعضای این شورا قرار گرفت، آمده است: در حال حاضر، فساد در برخی حوزه های مدیریتی منجر به ناکارآمدی نظام حکمرانی در کشور شده است.
این بیانیه افزود: بدیهی است که ناکارآمدی در انجام وظایف حاکمیتی باعث کاهش اعتماد و رضایت مردم شده و برخی فسادها و ناکارآمدی ها، محصول فضای غبارآلود و غیرشفاف جامعه است.
دراین بیانیه آمده است: شفافیت در شرایط فعلی جامعه افزایش پاسخگویی مسئولیت، فعال سازی نظارت همگانی و پیشگیری از فساد و در نتیجه افزایش اعتماد مردم به نهادهای حکومتی را به دنبال دارد.
در ادامه آمده است: ارائه اطلاعات از طرف حاکمیت به مردم، آنها را مسئولیت پذیر و پاسخگو ساخته و از سوی دیگر مشارکت مردم و نخبگان در فرآیندهای حاکمیت را به دنبال دارد که این مسئله زمینه ساز افزایش اعتماد و سرمایه اجتماعی بین مردم و حکومت است.
بیانیه می افزاید : شفافیت شوراهای اسلامی شهر و شهرداری ها صرفا با ایجاد و تقویت تشکل های متمرکز با وظایف ارتقاء شفافیت و پاسخگویی مدیریت شهری محقق خواهد شد. این تشکل ها با پیگیری دائمی شفافیت، نماینده افکار عمومی و تجمیع کننده منافع ذی نفعان در مقابل مقاومت های غیرقانونی در برابر شفافیت خواهد بود.
اعضای فراکسیون «شفافیت» در این بیانیه پیاده سازی سیاست های شفافیت زا را در صدر اولویت خود قرار دادند و افزودند: تجربیات همکاران ما در شوراهای شهر پیشرو در این زمینه و همچنین کمک عالمان حوزه شفافیت و مبارزه با فساد راهگشای فعالیت ما در این فراکسیون خواهد بود.
**1193**1601**
کد N2063575

وبگردی