آفتاب
رئیس شورای عالی استانها:

شهرداری ها از لحاظ بودجه و تامین منابع با مشکل روبه رو هستند

شهرداری ها از لحاظ بودجه و تامین منابع با مشکل روبه رو هستند

تهران- ایرنا- رئیس شورای عالی استانها با تاکید بر لزوم پرداخت بدهی‌ شهرداری‌ها برای حل مشکلات شهرها گفت: شهرداری ها از لحاظ تامین بودجه و تامین منابع با مشکل روبه رو هستند و در بسیاری از موارد سهم شهرداری ها که مصوب شده، پرداخت نمی شود.

به‌ گزارش ‌ایرنا، مرتضی الویری روز پنجشنبه در سیزدهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها، گفت‌: شورای عالی استان‌ها و خانواده‌ مدیریت شهری با مشکلات مالی روبه رو هستند و این مشکلات حتی در شهرهای کوچک نیز قابل مشاهده است.
وی افزود: مبلغ 3 هزار و 200 میلیارد تومان که قرار بود از محل فروش فرآورده‌های سوخت در بودجه سال 97 به شهرداری‌ها داده شود، پرداخت نشد و این موضوع در بودجه سال 1398 نیز تکرار شده است که امیدواریم سهم شهرداری‌ها از این محل پرداخت شود.
رئیس شورای عالی استانها با اشاره به سهم پرداخت یارانه بلیت مترو و اتوبوس توسط دولت گفت: قرار بود یک سوم مبلغ بلیت مترو و اتوبوس توسط دولت پرداخت شود که این کار انجام نشد و این مبلغ توسط شهرداری پرداخت شده و این مساله مشکلات زیادی در تامین واگن مترو بوجود آورده است.
وی همچنین با بیان اینکه مقرر بود از محل جرایم رانندگی سهمی در اختیار شهرداری ها قرار گیرد، افزود: این سهم نیز به طور کامل پرداخت نشده است.
الویری همچنین به موضوع بودجه شورای عالی استان‌ها اشاره کرد و افزود: بودجه‌ای که توسط خود شورای عالی استانها پیشنهاد شده بود، 28 میلیارد تومان بود، اما وزارت کشور این رقم را به 36 میلیارد تومان افزایش داد و در نهایت به 20 میلیارد تومان کاهش یافت.
وی ادامه داد: به دلیل این که کارکرد شورای عالی استانها مقررات گذاری و نظارت است و این کار تشابه زیادی با کار مجلس شورای اسلامی دارد، پیشنهاد می کنیم بودجه این شورا زیرکل بودجه مجلس قرار گیرد.
اجتمام*1193**1584
کد N2063493

وبگردی