آفتاب

هند شرکت فولکس واگن را به پرداخت 14 میلیون دلار جریمه محکوم کرد

هند شرکت فولکس واگن را به پرداخت 14 میلیون دلار جریمه محکوم کرد

دهلی نو- ایرنا - دادگاهی در هند شرکت فولکس واگن آلمان را به دلیل تخلف در استانداردهای آلایندگی هوا به پرداخت 14 میلیون دلار جریمه نقدی محکوم کرد.

به گزارش ایرنا، به نقل از نشریه 'اشین ایج'، دادگاه ملی سبز هند اعلام کرد: شرکت فولکس واگن فرصت دارد تا فردا(جمعه) مبلغ 14 میلیون دلار جریمه را پرداخت کند، در غیر این صورت رییس این شرکت در هند بازداشت و املاک آن مصادره خواهد شد.
این دادگاه سال گذشته در حکمی اعلام کرده بود که استفاده از دستگاه تقلب در خودروهای دیزلی شرکت فولکس واگن به گسترش آلودگی زیست محیطی در هند منجر شده است.
فولکس واگن در سپتامبر 2015 اذعان کرد که در 11 میلیون دستگاه خودرو دیزلی در سراسر جهان نرم افزارهایی برای معاینه فنی نصب کرده است. سازمان های مقرراتی آمریکا این تقلب را افشا کردند که این پرونده در آمریکا به 'دیزل گیت' معروف شده و این امر می تواند تا سقف 17.5 میلیارد دلار برای این شرکت در آمریکا هزینه داشته باشد.
پیش از این نیز دادگاهی در کره جنوبی رئیس کره ای فولکس واگن را به دلیل فریب مشتریان و ارائه اجناس و قطعات تقلبی به یک سال و نیم حبس محکوم کرد.
از وی با عنوان «یون» نام برده شده و دادگاه در حکم خود آورده که شرکت آلمانی به دلیل تخلفاتی که انجام داده به شهرت خود در کره جنوبی و جهان لطمه زده است.
به گزارش نشریه ' بیزنیس استاندارد ' شرکت فولکس واگن از یک دهه پیش وارد بازار خودرو هند شده است. متوسط فروش شرکت فولکس واگن در هند در سال گذشته 4 هزار خودرو در ماه بوده است.
آساق**267** 1546
کد N2063391

وبگردی