آفتاب

کارشناس ورزشی: نبود جایگزین در شمشیربازی ضعف محسوب می شود

کارشناس ورزشی: نبود جایگزین در شمشیربازی ضعف محسوب می شود

تهران- ایرنا- مسئول اسبق کمیته آموزش فدراسیون شمشیربازی و کارشناس این رشته المپیکی با بیان اینکه نفرات فعلی تیم سابر ایران جایگزین های مناسبی ندارند، گفت: این مهم، یک ضعف محسوب می شود.

«احمد اکبری جاوید» روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا، اظهار داشت: مسئولان فدراسیون این روزها در تکاپو هستند تا جایگزین های مناسبی برای اعضای فعلی تیم سابر پیدا کنند.
وی افزود: چنانچه شمشیربازی بخواهد جانشین «علی پاکدامن» و «مجتبی عابدینی» ملی پوشان فعلی اسلحه سابر شود به چند سال زمان، نیاز دارد. معتقدم این مساله دیر آغاز شده است، چرا که برای پیدایش ورزشکاری چون عابدینی، 10 سال زمان صرف شد.
اکبری جاوید ادامه داد: هنگامی که مسئولیت کمیته آموزش را بر عهده گرفتم در فدراسیون آئین نامه و سرفصل آموزشی وجود نداشت. بنابراین آئین نامه ای را در راستای استعدادیابی در هر سه اسلحه (سابر، فلوره و اپه) تنظیم و ارائه کردم که متاسفانه مسئولان فدراسیون به آن اهمیت ندادند.
وی افزود: این گونه برخوردها برایم توهین آمیز بود و بنابراین از سمت خود استعفاء دادم.
این کارشناس شمشیربازی دلیل موفقیت اسلحه سابر را ثمره هوش و ذکاوت سرمربی تیم ملی دانست و عنوان کرد: اسلحه سابر در 2 بخش دختران و پسران مورد حمایت قرار گرفت و تیم به مسابقات بین المللی مختلف اعزام شد. فدراسیون نباید تنها روی یک اسلحه متمرکز شود و اپه و فلوره نیز نیازمند حمایت هستند.
اکبری جاوید با تاکید بر وجود استعدادهای خوب در هر سه اسلحه، اظهار داشت: مربیان کاربلدی در شهرستان ها فعالیت می کنند که باید با حمایت از آنها، انگیزه رسیدن به موفقیت بیشتر ایجاد شود.
مسئول اسبق کمیته آموزش شمشیربازی، گفت: یکی از نقدهای مسئولان استان ها به فدراسیون، نادیده گرفتن اسلحه فلوره است در حالی که پایه شمشیربازی بر این اسلحه است.
وی افزود: هنگامی که استان ها بی توجهی فدراسیون به فلوره را مشاهده می کنند، ترجیحا بر سابر و اپه متمرکز می شوند. نتیجه کار را می توان در مسابقات قهرمانی کشور مشاهده کرد که از 22 استان فقط 50 نفر در اسلحه فلوره شرکت می کنند که این امر به مدیریت نادرست فدراسیون باز می گردد.
**9128**3783
کد N2063363

وبگردی