آفتاب
با حضور وزیر جهاد کشاورزی

عملیات اجرایی دو طرح کشاورزی در بروجن آغاز شد

عملیات اجرایی دو طرح کشاورزی در بروجن آغاز شد

شهرکرد - ایرنا- عملیات اجرایی دو طرح کشاورزی امروز (پنجشنبه) با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان بروجن چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

به گزارش ایرنا ، رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: این دو طرح شامل مجتمع کشت و صنعت گیاهان دارویی در سفید دشت و گلخانه شاخه بریده در گندمان بروجن است.
ذبیح الله غریب روز پنجشنبه در آیین کلنگ زنی این طرح ها افزود:مجتمع کشت و صنعت گیاهان دارویی سفید دشت در مساحتی افزون بر 170 هکتار برای کشت گل محمدی، آنغوذه، گل گاو زبان و زعفران احداث می شود.
وی گفت : در این طرح بیش از 330 هزار اصله نهال گل محمدی کشت و زمینه اشتغال 80 نفر فراهم می شود.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ، از احداث واحد صنایع تبدیلی در حاشیه این طرح در آینده خبر داد و گفت: برای راه اندازی این طرح 150میلیارد ریال پیش بینی شده است که 25 میلیارد ریال آن آورده متقاضی و مابقی تسهیلات بانکی است.
غریب افزود : طرح گلخانه شاخه بریده نیز در زمینی به مساحت 1.2هکتار احداث می شود که زمینه اشتغال 30 نفر را فراهم خواهد کرد.
وی گفت: برای احداث این مجتمع 48 میلیارد ریال پیش بینی شده است که 40 میلیارد ریال آن سهم آورده متقاضی و مابقی از محل تسهیلات بانکی تامین می شود.
به گزارش ایرنا، بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری با تامین یک سوم درآمد مردم استان، سالانه یک میلیون و 400 هزار تن محصول گیاهی و دامی با 30 هزار میلیارد ریال درآمدزایی دارد.
این استان در دولت یازدهم در بخش کشاورزی، رتبه برتر 7 محصول تولیدی کشور را کسب کرده است.
این استان با تولید حدود 23 هزار تن ماهی سردآبی (قزل آلا) و تولید 24 هزار تن بادام رقم مامایی صادراتی، رتبه نخست تولید این محصولات را به خود اختصاص داده است.
هم اکنون حدود 66 هزار بهره بردار چهارمحال و بختیاری از بخش کشاورزی و دامپروری ارتزاق می کنند.
وزیر جهاد کشاورزی در سفر یکروزه به استان چهارمحال وبختیاری از طرح های کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان های بروجن و لردگان دیدن می کند.
7360/6199/2097
کد N2063252

وبگردی