آفتاب
معاون وزیر تعاون:

محیط کارهای سخت و زیان آور باید استاندارد سازی شود

محیط کارهای سخت و زیان آور باید استاندارد سازی شود

کرمان - ایرنا- معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید به دنبال استانداردسازی محیط کارهای سخت و زیان آور باشیم زیرا این امر موجب امراض شغلی و حوادث ناشی از کار می شود.

به گزارش ایرنا، حاتم شاکرمی روز چهارشنبه در نشست سه جانبه گرایی با حضور تشکل های کارگری استان کرمان با بیان اینکه کارگر،کارفرما و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید بحث استانداردسازی شرایط محیط کار را جزو اولویت های اول قرار دهند افزود: این مهم را به عنوان یکی از برنامه ها دنبال خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه به خواسته های کارگران براساس قانون رسیدگی می شود افزود: تشکل های کارگری استان با انجمن صنفی و شورای اسلامی کار هماهنگی و همکاری داشته باشند.
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه یکی از سیاست های وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی توسعه و تشکیل تشکل های کارگری، کارفرمایی و بهره مند شدن کارگران از حقوق صنفی است گفت: اگر واحد کارگری خاصی خواهان انجمن صنفی و شورای اسلامی باشند؛ مخالف این نیستم و سیاست بر این است که در همه واحدهای مشمول تشکل ها فعال باشند.
**روحیه تشکل گرایی باید تقویت شود
شاکرمی با بیان اینکه روحیه تشکل گرایی مهم تر از تشکل های کارگری است تصریح کرد: متاسفانه در برخی از واحدهای تولیدی فقط تشکل تشکیل می شود در حالی باید روحیه تشکل گرایی تقویت شود.
وی افزود: با آموزش می توان بحث هم افزایی و تشکل گرایی را تقویت کرد.
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: متاسفانه در بسیاری از واحدهایی که 10 سال پیش مشمول مشاغل سخت و زیان آور شده اند؛ هیچ اقدامی برای خروج از سخت و زیان آور محیط کار انجام نداده اند.
وی بیان داشت: براساس تحریم های سخت و ظالمانه در یک شرایط سخت و دشوار اقتصادی قرار داریم و عبور از این شرایط همت همگانی می طلبد.
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: از شرایط موجود باید یک درک مشترکی داشته باشیم و بخشی نگری نگاه نکنیم.
شاکرمی با اشاره به اینکه برخی از واحدها به خاطر پرداخت کمتر حقوق دستمزد کارگران را در فهرست بیمه رد نمی کنند که این خلاف قانون است بیان داشت: این مهم باید اصلاح شود در غیر این صورت با آن ها برخورد قانونی می شود.
وی با اشاره به اینکه بین مزد و هزینه های زندگی کارگران شکاف وجود دارد یادآورشد: تلاش می شود با همکاری شرکای اجتماعی به یک دستمزد قابل قبولی برای کارگران برسیم.
نشست سه جانبه گرایی با حضور تشکل های کارگری،مدیرکل تامین اجتماعی و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان برگزار شد.
9895/ 5054
کد N2063044

وبگردی