آفتاب
جام ملت های آسیا؛

خط و نشان کره جنوبی برای مدعیان و امیدواری قرقیزستان

خط و نشان کره جنوبی برای مدعیان و امیدواری قرقیزستان

تهران-ایرنا- تیم ملی کره جنوبی با برتری 2 بر صفر مقابل چین به عنوان صدرنشین گروه سوم جام ملت های آسیا به مرحله یک هشتم نهایی رسید. قرقیزستان نیز با پیروزی مقابل فیلیپین به صعود امیدوار شد.

به گزارش عصر چهارشنبه ایرنا؛ در دور سوم مرحله گروهی جام ملت های آسیا، تیم ملی کره جنوبی که در 2 دیدار نخست خود در گروه C با پیروزی های مشابه یک بر صفر برابر فیلیپین و قرقیزستان جواز صعود را کسب کرده بود، مقابل چین نیز به پیروزی دو بر صفر رسید و برای مدعیان خط و نشان کشید.
بازیکنان این تیم در این دیدار که در ورزشگاه «آل نهیان» شهر ابوظبی برگزار شد با نتیجه 2 برصفر شاگردان «مارچلو لیپی» در تیم چین را شکست داده و صدرنشین شدند.
«هونگ اوی جو» در دقیقه 14 از روی نقطه پنالتی و «کیم مین جائه» در دقیقه 51 برای تیم ملی کره در این دیدار گلزنی کردند.
کره جنوبی با هدایت «پائو بنتو» پرتغالی با کسب هر سه امتیاز این دیدار 9 امتیازی شد و در صدر جدول رده بندی گروه سوم ایستاد و راهی مرحله حذفی شد.
«سون هیونگ مین» ستاره باشگاه تاتنهام در دیدار امروز، تیم ملی کره جنوبی را از ابتدا همراهی کرد. این مهاجم مطرح در این دیدار یک پنالتی گرفت و گل دوم تیمش نیز با پاس او به ثمر رسید.
تیم ملی چین نیز با شش امتیاز اندوخته خود در جایگاه دوم جدول رده بندی گروه ایستاد و صعود کرد.
با این اوصاف چین در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف تایلند می رود، اما حریف کره جنوبی هنوز مشخص نشده است.
در دیگر دیدار این گروه که به صورت همزمان و در ورزشگاه «راشد» برگزار شد، تیم ملی قرقیزستان با نتیجه 3 بریک فیلیپین را از پیش رو برداشت.
تیم ملی قرقیزستان با این برد، سه امتیازی شد و برای صعود به مرحله بعدی این رقابت ها در انتظار دیدارهای سایر گروه ها باشد.
جدول رده بندی گروه C :
1- کره جنوبی 9 امتیاز
2-چین 6 امتیاز
3-قرقیزستان 3 امتیاز
4-فیلیپین بدون امتیاز
ورزشی **9144**3783**
کد N2062966

وبگردی