آفتاب

5 هزار مگاوات انرژی پاک در کشور تولید می شود

5 هزار مگاوات انرژی پاک در کشور تولید می شود

بوشهر- ایرنا- مدیرکل دفتر مدیریت مصرف برق شرکت توانیر کشور گفت: تا 2 سال آینده پنج هزار مگاوات انرژی پاک خورشیدی و بادی در کشور تولید خواهد شد.

به گزارش ایرنا، علیرضا احمدی یزدی روز چهارشنبه در جمع اعضای بسیج رسانه استان بوشهر در شهرک صنعتی خورموج افزود: امروز انرژی پاک خورشیدی و بادی یکی از بهترین، سالمترین و به صرفه ترین انرژی های برق دنیا است که ایران نیز برنامه های خوبی برای راه اندازی، استفاده و توسعه از ین انرژی در دست اجرا دارد.
وی افزود: در زمان حاضر تجهیزات 700 مگاوات انرژی خورشیدی و بادی در کشور نصب و راه اندازی شده و بر اساس برنامه پیش بنی شده تا دو سال آینده ظرفیت انرژی خورشیدی و بادی به 5 هزار مکاوات خواهد رسید.
احمدی یزدی اضافه کرد: آلودگی زیست محیطی انرژی فسیلی به ازای هر کیلووات ساعت حدود 800 گرم است در صورتیکه انرژی خورشیدی و بادی هیچ آلودگی زیست محیطی ندارد.
وی تاکید کرد: امروز کشور آلمان 20 هزار مگاوات انرژی خورشیدی تولید می کند و ایران با موقعیت بسیار خوب جغرافیایی و وسعت آن بهترین کشور برای تولید انرژی خورشیدی است.
احمدی یزدی ادامه داد: یکی از برنامه های مهم وزارت نیرو و جامعه مهندسین بسیج کشور اجرای طرح جهاد روشنایی با استفاده از انرژی خورشیدی است و بر اساس این طرح 50 درصد هزینه نصب نیروگاه خورشیدی به صورت کمک بلا عوض و 50 درصد به صورت وام کم بهره دراز مدت برای بخش خصوصی و دولتی تامین می شود.
وی افزود: استفاده از انرژی خورشیدی باعث صرفه جویی در هزینه ها، کاهش شدید آلودگی محیط زیست و کاهش هزینه تولید و احداث شبکه خط انتقال و سایر هزینه ها خواهد شد.
مدیر کل دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیر افزود: یکی دیگر از برنامه های این وزارت اجرای طرح مدیریت مصرف و صرفه جویی برق در کشور است و با توجه به کمبود برق تولیدی نیاز به مشارکت و همراهی رسانه های گروهی برای جلب مشارکت مردم داریم.
احمدی یزدی تاکید کرد: برای تابستان سال آینده بیش از هشت هزار مگاوات برق کمبود داریم که نیازمند همراهی و مشارکت گسترده مردم و مسئو لان محلی برای صرفه جویی در مصرف برق هستیم .
فرماندار دشتی گفت: شهرستان دشتی پیشتاز تولید برق پاک و انرژی خورشیدی در استان بوشهر است.
عبدالله نادری افزود: در زمان حاضر یک نیروگاه 100 کیلوات برق خورشیدی در شهرک صنعتی خورموج نصب و راه اندازی شده و بزودی یک نیروگاه 200 کیلواتی دیگر نیز راه اندازی می شود.
وی اضافه کرد: طرح احداث بزرگترین نیروگاه خورشیدی به ظرفیت 2 مگاوات در دشتی در دست تدوین و اجراست.
نادری ادامه داد: برای احداث این نیروگاه 120 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی هزینه خواهد شد.
شهرستان دشتی با 86 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
6043/7206
کد N2062952

وبگردی