آفتاب
معاون سازمان راهداری:

مسائل زیست محیطی، میزان نمک پاشی جاده ها را محدود می کند

مسائل زیست محیطی، میزان نمک پاشی جاده ها را محدود می کند

تهران- ایرنا- معاون سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای گفت: عملیات نمک‌پاشی در همه محورها و گردنه‌ها انجام می‌شود اما نمی توان به دلیل مسایل زیست ‌محیطی از حد مجاز فراتر عمل کرد که این امر لزوم توجه مردم به استفاده از تجهیزات زمستانی را افزایش می‌دهد.

به گزارش چهارشنبه تارنمای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، «حیدر مطاعی» افزود: با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی مبنی بر ورود موج جدید سرما در روزهای آینده که بیشتر استان های کشور به ویژه در شمال، غرب و جنوب غرب کشور را دربرمی گیرد، توصیه می‌شود در روزهای منتهی به پایان هفته از انجام سفرهای غیرضروری پرهیز شود.
مطاعی، از بکارگیری 9 هزار و 600 دستگاه ماشین‌آلات راهداری و آمادگی 649 راهدارخانه برای اسکان اضطراری مسافران در این ایام خبر داد و افزود: سرعت باد غالب در بیشتر مناطق از 28 کیلومتر بر ساعت فراتر می رود که باعث کولاک می شود و در چنین شرایطی مردم باید همکاری لازم را با نیروهای راهداری داشته باشند.
به گفته وی، 12 هزار نیروی راهداری در محورهای مواصلاتی کشور برای ارایه خدمات مورد نیاز به مسافران آماده اند.
معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تاکید کرد مسافران باید از سلامت خودرو خود بویژه وسایل گرمایشی خودرو و تجهیزات ایمنی و زمستانی آن اطمینان حاصل کنند و با باک بنزین پر و زنجیر چرخ سفر کنند.
وی بیان کرد: ضروری است مسافران پیش از سفر، اطلاعات و وضعیت محور مورد تردد خود را از طریق سایت و تلفن 141 بررسی کنند و از موقعیت راهدارخانه‌های طول مسیر خود برای اسکان اضطراری مطلع شوند.
شرکت فرودگاه های و ناوبری هوایی ایران نیز در اطلاعیه ای از مسافران خواست با توجه به شرایط نامساعد جوی حاکم بر نوار غربی کشور، پیش از عزیمت به فرودگاه مهرآباد با شماره تلفن 199 یا دفتر شرکت های هواپیمایی مستقر در این فرودگاه ها تماس بگیرند.
مسافران می توانند پیش از عزیمت به فرودگام امام خمینی (ره) نیز با شماره تلفن های 096330، 5100111 و 5100118 تماس بگیرند تا از آخرین وضع پروازها آگاه شوند.

اقتصام*1108*1961*
کد N2062812

وبگردی