آفتاب

زمان ثبت نام طرح ترافیک پس از تعیین تکلیف طرح زوج و فرد

زمان ثبت نام طرح ترافیک پس از تعیین تکلیف طرح زوج و فرد

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به اینکه چند ماه مانده به پایان سال روند ثبت نام طرح ترافیک آغاز می‌شود، گفت: امسال ثبت نام طرح ترافیک پس از تعیین تکلیف طرح زوج و فرد خواهد بود.

به گزارش ایسنا، محمد علیخانی در حاشیه جلسه فوق العاده امروز بعدازظهر شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر تعیین تکلیف طرح زوج و فرد برای سال آینده گفت: معمولا اجرای طرح زوج و فرد هنگامی اتفاق می‌افتد که در شرایط بحرانی آلودگی هوا قرار گرفته‌ایم. اگر طرح زوج و فرد به یک طرح دائمی در تهران تبدیل شود قطعا پاسخگو نخواهد بود و شکست می‌خورد. چرا که مردم راه‌های دور زدن این طرح را پیدا خواهند کرد و برای مثال با خرید دو ماشین با دو پلاک متفاوت در این طرح تردد خواهند کرد.

وی افزود: در سایر کشورها نیز که با مشکل آلودگی هوا مواجه هستند اجرای دائم چنین طرحی شکست خورده و تنها در مواقع اضطرار جوابگو است. اتصال طرح زوج و فرد به طرح ترافیک باید به صورت کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد و تصمیم گیری نهایی اتخاذ شود.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: هر تصمیمی که برای محدوده طرح ترافیک به تصویب رسیده برای همین محدوده است و نمی‌توان طرح زوج و فرد را به آن متصل کرد. علاوه بر این معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز اعلام می‌کند که باید از طرح زوج و فرد عوارض اخذ شود که این موضوع غیرقانونی است و باید در کمترین زمان ممکن تعیین تکلیف شود.

وی تاکید کرد: شورای ترافیک تهران می‌تواند در خصوص محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد تصمیم لازم را اتخاذ کند، ولی شورای شهر در تعیین محدوده‌ها و ساعات نقشی ندارد. در حال حاضر در شورای ترافیک نیز به این نتیجه رسیده‌اند که دائمی شدن محدوده طرح زوج و فرد اشتباه است. افرادی که خودروهای با پلاک زوج و یا فرد دارند در روزهای مشخص می‌توانند وارد این محدوده شوند و افرادی که دارای طرح ترافیک هستند می‌توانند وارد طرح شوند و هزینه مجددی را برای ورود به طرح ترافیک پرداخت نمی‌کنند. افرادی که دارای طرح ترافیک هستند باید از محدوده زوج و فرد عبور کنند تا به محدوده طرح ترافیک برسند. قطعا برای عبور از محدوده زوج و فرد نمی‌توان پرواز کرد.

وی در خصوص زمان طرح ترافیک برای سال آینده نیز گفت: معمولا چند ماه مانده به پایان سال برای مثال در بهمن ماه نحوه ثبت نام طرح ترافیک مشخص می‌شود و احتمالا برای امسال منتظر تعیین تکلیف محدوده زوج و فرد هستند. در صورتیکه طرح زوج و فرد تصویب شود قطعا در سهمیه‌های طرح ترافیک نیز تجدید نظر می‌شود.

انتهای پیام

خبرنگار: سیدمیثاق اختر/دبیر خبر: منیره کربلایی

کد N2062765

وبگردی