آفتاب

پارلمان کره جنوبی از توسعه روابط تهران - سئول حمایت کرد

پارلمان کره جنوبی از توسعه روابط تهران - سئول حمایت کرد

پکن- ایرنا- رئیس پارلمان کره جنوبی با اشاره به روابط دیرینه تهران - سئول از توسعه و گسترش روابط ایران و کره جنوبی در حوزه های مختلف حمایت کرد.

به گزارش ایرنا، 'مون هی سانگ' روز چهارشنبه در دیدار 'سعید بادامچی شبستری' سفیر جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی با اذعان به مشکلات و مسائل موجود در روابط دو کشور، بر عزم مقامات پارلمانی و دولت کره جنوبی برای حل و فصل معضلات فرا روی همکاری های دو جانبه به ویژه در زمینه های مالی و تجاری تاکید کرد.
او ضمن تشکر و ابلاغ سلام متقابل به 'علی لاریجانی' رییس مجلس شورای اسلامی به تشریح پیشینه روابط دو جانبه به ویژه گسترش سطح همکاری های پارلمانی در سال های اخیر پرداخت و ابراز امیدواری کرد با فراهم شدن فرصت، بتواند از ایران دیدن کند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی هم در این دیدار ضمن ابراز سلام 'علی لاریجانی' رییس مجلس شورای اسلامی به همتای کره ای، به پیشینه مناسبات تاریخی دو کشور اشاره کرد و بر ضرورت توسعه و تحکیم همکاری های دو جانبه در عرصه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و پارلمانی تاکید نمود.
'سعید بادامچی شبستری' با اشاره به نقش و جایگاه مجلس شورای اسلامی در بستر سازی توسعه ای مناسبات دو جانبه و همچنین جایگاه پارلمان در کره جنوبی، در سلسله مراتب و هرم تصمیم سازی در فرایند سیاسی کره، بر ضرورت بسط و توسعه همکاری های نزدیکتر پارلمانی بین دو کشور تاکید کرد.
او ضمن برشمردن پاره ای از مسائل در مناسبات دو جانبه به خروج غیر قانونی و یکجانبه آمریکا از برجام و تاثیرات ناخوشایند آن بر روابط و فرایند همکاری های دو طرفه بویژه در زمینه های بانکی و مالی اشاره کرد و از رییس پارلمان کره جنوبی خواستار کمک در حل این مسایل شد.
**آساق**1904**
کد N2062707

وبگردی