آفتاب
کیانوش عیاری :

دست تقدیر نقش محب اهری را ناتمام گذاشت

دست تقدیر نقش محب اهری را ناتمام گذاشت

تهران- ایرنا- زنده یاد «حسین محب اهری» پس از نقش آفرینی در چند پلان «87 متر» ساخته کیانوش عیاری، زودتر از اتمام تصویربرداری نقش خود از دنیا رفت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، کیانوش عیاری کارگردان سریال «87 متر» روز چهارشنبه با تسلیت درگذشت «حسین محب اهری» درباره آخرین همکاری اش با این هنرمند پیشکسوت گفت: از محب اهری برای همکاری با پروژه سریال «87 متر» دعوت کردیم و بازی در نقش یک صحاف را برای وی درنظر گرفتیم.
وی افزود: زنده یاد محب اهری با وجود دست و پنجه نرم کردن با یک بیماری سخت اما پر توان و متعهدانه چند پلان در سریال هم بازی کرد اما در حین ضبط یکی از پلانها حالش وخیم و روانه بیمارستان شد.
این کارگردان سینما و تلویزیون اظهار داشت: این نقش به حال و هوای روزهای آخر زندگی این انسان نیکو و هنرمند شریف و متعهد نزدیک بود و طبق فیلمنامه در پایان این پلان، صحاف فوت می کند اما در حالی که نیمی از سکانس های محب اهری باقیمانده است دست تقدیر، نقش این بازیگر را ناتمام گذاشت.
مجموعه تلویزیونی «87 متر» کاری از گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما است که در چهل قسمت 45 دقیقه ای در سیما فیلم در دست تولید است و طبق برنامه ریزی، سال 98 روانه آنتن خواهد شود.
محب اهری اواسط آذرماه امسال پس از طی کردن دوره اول درمان و با بهبودی نسبی به صحنه تئاتر برگشته بود اما به دلیل ضعف جسمانی و شدت یافتن بیماری اواخر آذرماه دوباره در بیمارستان بستری شد.
او متولد مهرماه 1330 در تهران و فارغ‌التحصیل رشته ادبیات فارسی از مدرسهٔ عالی ادبیات و زبان‌های خارجی بود و از سال 1350 به عکاسی تجربی و بازی در تئاتر پرداخت؛ در سال 1354 یک دوره آموزش بازیگری را در کارگاه نمایش زیر نظر آربی اوانسیان گذراند و با ایفای نقش کوچکی در فیلم «رابطه» به کارگردانی پوران درخشنده وارد سینما شد.
زنده یاد اهری، طی این سال‌ها در فیلم‌های زیادی به ایفای نقش پرداخته که از آن جمله می‌توان به «محموله»، «سفر جادویی»، «دو فیلم با یک بلیت»، «همسر»، «من زمین را دوست دارم»، «روز فرشته»، «روز واقعه»، «کاکادو»، «وقتی همه خوابیم»، «خوابم می‌آد»، «فرزند چهارم»، «ساکن طبقه وسط»، «قشنگ و فرنگ»، «سه بیگانه» اشاره کرد.
او همچنین در دهه 60 خبرنگار حوزه سینما و تئاتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) بود.
محب اهری بعد از سال‌ها مبارزه با بیماری سرطان، بامداد امروز، 26 دی‌ماه در 67 سالگی در تهران چشم از جهان فرو بست، پیکر این هنرمند فقید، ساعت 9 صبح فردا (پنجشنبه 27 دی‌) از مقابل تالار وحدت به سمت خانه ابدی تشییع می‌شود.
فراهنگ**9210** 1055
کد N2062588

وبگردی