آفتاب

صادرات ۵ میلیارد دلاری مواد غذایی حلال برزیلی

صادرات ۵ میلیارد دلاری مواد غذایی حلال برزیلی

صادرات مواد غذایی حلال برزیلی حدود ۱۰ درصد در سال ۲۰۱۸ رشد کرده و به حدود ۵ میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش ایسنا، شرکت "فامبراس حلال" که بزرگترین شرکت دارنده گواهی حلال برزیل است، در بیانیه‌ای اعلام کرد فروش مواد غذایی حلال شامل گوشت مرغ، گوشت گاو، عسل و پنیر در سال ۲۰۱۸ با وجود مشکلات عدیده شامل اعتصاب کامیون‌داران که تولید گوشت را مختل کرد، به حدود پنج میلیارد دلار صعود کرد.

یکی از مدیران این شرکت در بیانیه‌ای با اشاره به اعتصاب کامیون‌داران که روند تولید و صادرات را مختل کرد و تحقیقات در خصوص رسوایی کنترل بهداشت در بخش مواد غذایی که به شهرت چندین شرکت بزرگ لطمه زد، اعلام کرد ما موفق نشدیم صادرات بیشتری داشته باشیم زیرا سال بسیار دشواری داشتیم.

برزیل بزرگترین صادرکننده گوشت حلال در جهان است اما پیشنهاد ژایر بولسونارو، رییس جمهور برزیل برای انتقال سفارت این کشور از تل آویو به بیت المقدس ممکن است موقعیت این کشور به عنوان بزرگترین صادرکننده گوشت حلال را به خطر بیاندازد.

روبنز هانون، رییس اتاق بازرگانی عرب-برزیل در این باره اظهار کرد:‌ انتقال سفارت برزیل ممکن است در روابط بازرگانی این کشور با کشورهای عربی تاثیر گذاشته و راه را برای رقابت سایرین هموار کند.

بر اساس گزارش رویترز، اتاق بازرگانی عرب-برزیل اعلام کرده مجموع صادرات به گروهی از ۲۲ کشور که شامل کشورهای غیرعرب مسلمان مانند ایران می‌شود، از ۱۳.۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ به ۲۰ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۲ رشد خواهد کرد.

انتهای پیام

مترجم: زهرا وثوقی

دبیر خبر: متین کاکویی

کد N2062479

وبگردی