آفتاب

عوامل نمایش «شوبیل» معرفی شدند/ هفته پایانی اجرای نمایش دال با روایت «حضوری مزاحم»

عوامل نمایش «شوبیل» معرفی شدند/ هفته پایانی اجرای نمایش دال با روایت «حضوری مزاحم»

معرفی عوامل و طراحان هنری نمایش شوبیل به کارگردانی محمدرضا قلمبُر و هفته پایانی اجرای نمایش «دال» به کارگردانی علی زمانی با حضور «رضا آشفته» دو خبر از تازه‌های تئاتر است.

به گزارش ایلنا، نمایش شوبیل٬ کاری از محمدرضا قلمبُر با مشاوره ایوب آقاخانی و تهیه‌کنندگی امین آذریان و سعید اسلامی بیدگلی از اول بهمن ساعت ۲۱ در سالن اصلی عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه می‌رود. که پس از اعلام بازیگران، طراحان هنری و عوامل این نمایش نیز معرفی شدند.

طراح صحنه، سینا ییلاق بیگی طراح لباس، سروناز امیدی، طراح نور فرشاد نصیری، طراح پوستر و بروشور و ساخت تیزر مهدی آیینی و آهنگساز، گلنوش حمیدی هستند.

همچنین عوامل این پروژه عبارتند از:

شقایق شعبانی مدیر تولید، ساناز قراملکی دستیار اول و برنامه‌ریز، سجاد سلمانپور دستیار دوم، ریحانه کولی‌وند منشی صحنه، علیرضا محمدی زیوه مدیر روابط عمومی، آناهیتا خیری عکاس پوستر، امیرآذین مدیر فیلمبرداری، بهروز قدمی دستیار صحنه، همچنین لیلا طاهری به عنوان دستیار طراح صحنه و سامان قوچانی،‌ جهانگیر مافی، حمید شریفات به عنوان همکاران ساخت دکور این پروژه را همراهی می‌کنند.

مجری طرح این نمایش دو موسسه گروه دانش شاخص بازار سرمایه و موسسه پوشه هنر پارس هستند.

در خلاصه این نمایش آمده است: نادر در پاره‌های مختلف زندگی چندپاره شده است‌. گذشته، عشق، آینده و دریچه‌های رنگارنگی که گیج کننده و سرسام‌آور روبروی خود می‌بیند او را آشفته‌تر کرده. اما نجاتی هست. حتما راه نجاتی هست! حتی اگر او برای نجات یافتن متوسل به کاری شود که نادر را در فهرست نادرترین موجودات جهان قرار دهد...

هفته پایانی اجرای نمایش دال با روایت «حضوری مزاحم»

هفته پایانی اجرای نمایش «دال» به کارگردانی علی زمانی با حضور «رضا آشفته» منتقد و کارگردان تئاتر آغاز شد.

رضا آشفته پس از تماشای نمایش دال گفت: این نمایش با روش خاصی که برای خود برگزیده است تلاش می‌کند تصویرگر مواجه انسان با عقده‌ها و رفتارهای بیمارگونه باشد.

این منتقد تئاتر اظهار کرد: نوعی «حضور مزاحم» در فضای کلی این نمایش تعبیه شده است و کارگردان تلاش کرده است تا با تصویرگری یک «دال» از همین جنس، مخاطب را به سمت «مدلول» مورد نظر خود هدایت کند.

او ادامه داد: این دستاورد در تئاتر نیازمند استفاده از مفاهیم استعاری است و برای کارگردان چالش ایجاد می کند.

آشفته با بیان اینکه چنین آثاری را می‌توان در دسته‌بندی «نمایش‌های کوتاه» قرار داد گفت: آثار تجربی از جایگاه ویژه‌ای در تئاتر برخوردارند و حتی در صورت وجود ضعف و کاستی می‌توانند کارگردان‌های جوان کشور را در مسیری درست قرار دهند.

گفتنی است نمایش "دال" به نویسندگی و کارگردانی علی زمانی از ۲ تا ۲۸ دی در ساعت ۱۶:۳۰ در کارگاه دکور مرکز تئاتر مولوی به صحنه می‌رود. این نمایش شامل اجرایی ایمائی است که با هدایت‌گری و روایت بازیگران مخاطب را به طور مستقیم وارد فضای نمایش می‌کند.

در نمایش "دال" نازنین بهرامی، رضا میرجلیلی و امیرپارسا مقبلی به ایفای نقش می‌پردازند. همچنین مبینا سمیعی (دستیار کارگردان و برنامه‌ریر)، امیرمحمد نباتی (مدیر تولید)، محمد حبیبی (طراح گرافیک)، محمدرضا وفا (ساخت تیزر و فیلم)، مهدی شرفی، محمد اورعی (تیم فنی)، مبینا سمیعی، محمد حبیبی، علی زمانی، سیندخت ابدالی و پانته‌آ احمدخان (صداپیشگان)، محمد سعیدی، شقایق باقری (عکاسی)، اشکان نظام آبادی (مدیر تیم رسانه)، مهران میرمیری (مشاور صدا و موسیقی)، رحمان حسینی (مشاور تبلیغات) و محمدرضا وفایی نژاد (ساخت فیلم و پوستر) به همکاری می‌پردازند.

 نمایش دال به هفته پایانی اجرا رسیده است و علاقه‌مندان برای دیدن نمایش آن می‌توانند هر روز به جز شنبه‌ها در ساعت ۱۶:۳۰ به مرکز تئاتر مولوی دانشگاه تهران به آدرس خیابان انقلاب، خیابان ۱۶ آذر، جنب باشگاه دانشجویان، مرکز تئاتر مولوی مراجعه کنند.

کد N2062306

وبگردی