آفتاب
اختصاصی /همزمان با سفر ظریف؛

وزیر دارایی کردستان عراق خواستار توسعه روابط با ایران شد

وزیر دارایی کردستان عراق خواستار توسعه روابط با ایران شد

اربیل ـ ایرنا ـ همزان با سفر ظریف و هیات همراه به کردستان عراق، وزیر دارایی اقلیم کردستان عراق بر توسعە همە جانبە روابط اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

به گزارش ایرنا , 'ریباز حملان' روز سه شنبه در حاشیە همایش اقتصادی مشترک ایران و اقلیم کردستان عراق در اربیل که با حضور و سخنرانی 'محمدجواد ظریف' وزیر امور خارجه کشورمان برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر اقلیم کردستان عراق با ایران هفت گذرگاه مرزی دارد کە سه تای آن بین المللی است و دو گذرگاه جدید دیگر نیز بزودی گشودە می شود.
وی درخصوص حجم فعلی مبادلات تجاری فیمابین تصریح کرد: در حال حاضر بە طور متوسط روزانە دو هزار دستگاه کامیون از ایران وارد اقلیم شدە و حجم مبادلات تجاری سالیانە بالغ بر شش میلیارد دلار می باشد.
وزیر دارایی اقلیم کردستان عراق افزود: حجم این مبادلات در سال 2٠18 بالغ بر 70 درصد افزایش داشتە است.
حملان اظهار امیدواری کرد که در سایه تدابیر جدید اقتصادی بین ایران و اقلیم و احداث شهرکهای صنعتی، موانع موجود بر سر راه تولیدات مشترک برداشته شده و حجم مبادلات به میزان واقعی خود برسد.
ظریف بعدازظهر یکشنبه وارد بغداد شد و طی دو روز اقامت در این شهر با مقامات ارشد و نیز شخصیت های سیاسی از طیف های مختلف این کشور دیدار و گفتگو کرد.
وی همچنین در همایش بزرگ اقتصادی ایران و عراق با حضور صدها مدیران صدها شرکت و فعالان اقتصادی دو کشور در بغداد، سخنرانی کرد.
ظریف روز سه شنبه از بغداد به اربیل رفت و پس از دیدار و گفتگو با مقامات عالی استان و حضور و سخنرانی در همایش اقتصادی ایران و اقلیم عازم سلیمانیه شد.
وزیر امور خارجه، چهارشنبه به کربلا می رود و در همایش بزرگ فعالان اقتصادی دو کشور در این شهر حضور می یابد.
خاورم*4*351*380**
کد N2062027

وبگردی