آفتاب

استاندار تهران: برخی مدیران کل به وزارتخانه ها چسبیده اند

استاندار تهران: برخی مدیران کل به وزارتخانه ها چسبیده اند

تهران- ایرنا- استاندار تهران گفت: متاسفانه مدیران کل با به وزارتخانه ها چسبیده اند و موارد حیاتی و اهم استان را مغفول می‌گذارند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی در شورای آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه رشد جمعیت در تهران بالاتر از سایر نقاط کشور است افزود: این استان مهاجرپذیر است و بر این اساس باید در حوزه‌های آموزش و بهداشت اقدامات سریع تری انجام شود.
وی با تاکید بر لزوم تفکیک صف و ستاد در استان اظهار داشت: یکی از مشکلات جدی در استان تهران، بحث تفکیک صف از ستاد بوده که این مسئله، خط قرمز ما است.
استاندار تهران ادامه داد: کل اعتبارات تملک و دارایی استان تهران، رشد کمی داشته و متاسفانه ما در این حوزه در رده 27 کشوری قرار داریم؛با توجه به هزینه‌های ساخت و ساز و مسئله تورم، این رشد، تاثیر چندانی نخواهد داشت، مدیران استانی باید پیگیر اعتبارات ملی دستگاه‌ها باشند.
محسنی بندپی ادامه داد: متاسفانه برخی از افراد در دوره های قبلی تصمیماتی گرفته اند که دود آن به چشم همه دستگاه ها و نهادها در استان رفته است که امروز با یک تراکم جمعیت بالا بدون در نظر گرفتن فضاهای آموزشی مواجه هستیم.
استاندار تهران گفت: آموزش و پرورش در هر حکومتی از منزلت بالایی برخوردار است که اگر به شکل شایسته به آن نپردازیم دچار خسران بزرگی برای نسل‌های آینده خواهیم شد.
محسنی بندپی افزود: سرانه آموزشی استان تهران در مدارس ابتدایی 34 دانش آموز در هر کلاس است که میانگین این سرانه در کشور 24 دانش آموز ثبت شده است. استان تهران در برخی از شاخص‌ها دچار یک عقب ماندگی تاریخی است که باید نسبت به رفع این عقب‌ماندگی تلاش کنیم.
**رشد 27 درصدی استان تهران در ایجاد فضاهای آموزشی
معاون وزیر آموزش و پرورش نیز در این نشست با بیان اینکه امسال و با تاکید رئیس جمهوری، در ایجاد فضاهای آموزشی، 27 درصد رشد داشته ایم گفت: بیشترین شیب این رشد در استان تهران و بخصوص در شهرستان پردیس اتفاق افتاده است.
مجتبی زینی‌وند افزود: ماده 18قانون و تبصره‌های ذیل آن، کلیه شهرک‌ها و شهرهای مسکونی را ملزم به تامین واحدهای آموزشی کرده و شهرک‌سازان و انبوه‌سازان باید در این راستا اقدام کنند.
وی ادامه داد: 4 تبصره‌ ذیل ماده 18 قانون در سال 86 و با درخواست دولت وقت، توسط مجلس حذف شد و اکنون با تاکید رئیس‌جمهور، انتظار از نمایندگان مجلس این است که با بازگرداندن این تبصره‌ها، ماده مذکور احیا شود.
زینی وند تصریح کرد: این وزارتخانه، دو هزار و 900 فضای آموزشی از محل شهرهای جدید طلب دارد که نیاز حیاتی حوزه آموزش و پرورش است.
تهرام/ 3036//1348
کد N2061921

وبگردی