آفتاب

ظریف از مقام طالبانی تجلیل کرد

ظریف از مقام طالبانی تجلیل کرد

سلیمانیه - ایرنا - 'محمدجواد ظریف' وزیر امور خارجه کشورمان با حضور بر سر مزار 'جلال طالبانی' رئیس جمهوری فقید عراق، از مقام وی تجلیل کرد.

به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه در بدو ورود به سلیمانیه با اهدای گل بر مزار 'جلال طالبانی' رئیس جمهوری فقید عراق و دبیرکل اتحادیه میهنی کردستان عراق اعلام کرد ایران تاریخ مشترکی با مردم عراق و بخصوص جلال طالبانی دارد.
وزیر امورخارجه کشورمان تصریح کرد: طالبانی یکی از دوستان نزدیک ایران به شمار می رفت و در عراق بعد از صدام برای تاسیس عراقی جدید کوشش بسیار کرد.
محمد جواد ظریف در خصوص نشست مشترک اقتصادی دو کشور در سلیمانیه تاکید کرد که با هیاتی بلندپایه از تجار و بازرگانان ایرانی به منطقه آمده است تا زمینه توسعه روابط اقتصادی را بیش از گذشته هموار کنند.
وزیر امور خارجه کشورمان در پی اهدای گل بر مزار طالبانی و نوشتن یادداشت در دفتر یادبود، به همراه هیات کرد عراقی راهی سالن همایش اقتصادی ایران و اقلیم در سلیمانیه شد.
ظریف بعدازظهر یکشنبه وارد بغداد شد و طی دو روز اقامت در این شهر با مقامات ارشد و نیز شخصیت های سیاسی از طیف های مختلف این کشور دیدار و گفتگو کرد.
وی همچنین در همایش بزرگ اقتصادی ایران و عراق با حضور صدها مدیران صدها شرکت و فعالان اقتصادی دو کشور در بغداد، سخنرانی کرد.
وزیر امور خارجه، چهارشنبه به کربلا می رود و در همایش بزرگ فعالان اقتصادی دو کشور در این شهر حضور می یابد.
خاورم *2**351*380*
کد N2061857

وبگردی