آفتاب

دانشگاه الزهرا و سازمان ملی استاندارد تفاهم نامه همکاری امضا کردند

دانشگاه الزهرا و سازمان ملی استاندارد تفاهم نامه همکاری امضا کردند

تهران- ایرنا- روسای دانشگاه الزهرا و سازمان ملی استاندارد به منظور همکاری در زمینه های علمی، پژوهشی و اقتصادی تفاهم نامه امضا کردند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا، تفاهم نامه همکاری مشترک امروز سه شنبه به امضای مهناز ملانظری، رئیس دانشگاه الزهرا و نیره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد رسید.
پیروزبخت در این مراسم که در سالن همایش های بین المللی دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: سازمان ملی استاندارد در سال های اخیر بیشتر به دنبال استفاده از ظرفیت های دانشگاهی بوده است.
وی گفت: هدف از انعقاد این تفاهم نامه استفاده بیشتر از ظرفیت های دانشگاهی است و دانشگاه نسبت به سایر مراکز برای همکاری با سازمان از اولویت بیشتری برخوردار است.
وی افزود: اشاعه فرهنگ استاندارد باید از دانشگاه آغاز شود و بسیاری از فعالیت های تصدی گری سازمان به دانشگاه ها واگذار شود.
به گفته معاون رئیس جمهوری، دانشجویان نیز باید در تدوین استانداردهای بین المللی مشارکت داشته باشند.
پیروزبخت همچنین اظهار کرد: سازمان ملی استاندارد و دانشگاه ها می توانند در پروژه های مشترک نیز با یکدیگر همکاری داشته باشند؛ چرا که پژوهشگاه استاندارد از ظرفیت بسیار بالایی برای انجام پژوهش های کاربردی برخوردار است.
وی عنوان کرد: مطابق با قانون جدید سازمان که در سال 1396 تصویب شد، بر ظرفیت های دانشگاهی و پژوهشگاهی تاکیدات ویژه ای شده است.
پیروزبخت افزود: در سازمان کمتر از 3500 پرسنل مشغول به کار هستند، اما 100 هزار نفر در جامعه برای سازمان فعالیت می کنند. در سال های اخیر جامعه دانشگاهی به این تعداد افزوده شده و تعداد اساتیدی که به عنوان کارشناس سازمان نیز مشغول فعالیت هستند، افزایش یافته است. در حال حاضر 300 نفر از اساتید، کارشناس سازمان ملی استاندارد هستند.
معاون رئیس جمهوری با اشاره به نسل جوان و پویا در کشور اظهار داشت: این نسل مطابق با تحولات جهانی پیش می رود و در زمینه استانداردسازی بسیار فعال است.
وی گفت: به گزارش برخی از کشورها نظیر سوئد و اندونزی، فعالیت انجمن های علمی و دانشجویی ایران نیز در این زمینه گسترده و فعالیت های حوزه استاندارد سازی آن بسیار پیشرفته است.
پیروزبخت با اشاره به سانحه واژگونی اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات گفت: رعایت نشدن استانداردها در رابطه با سامانه حمل و نقل سبب وقوع چنین فجایع ناگواری می شود. وسایل حمل ونقل به طور منظم نیازمند بازرسی های دوره ای استاندارد است.
وی گفت: با استفاده از این ظرفیت ها می توان در جهت رفع این مشکلات و همچنین رشد و توسعه کشور گام های ارزنده ای برداشت.
**9489**1584
کد N2061625

وبگردی