آفتاب
معاون وزیر راه و شهرسازی:

واگذاری زمین برای ساخت ۴۰۰هزار واحد مسکونی تسریع می‌شود

واگذاری زمین برای ساخت ۴۰۰هزار واحد مسکونی تسریع می‌شود

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: به دستور وزیر راه و شهرسازی راه اندازی سامانه ملی املاک و اسکان از سازمان ملی زمین و مسکن بازپس گرفته و بر عهده معاونت مسکن گذاشته شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نبیان در نشست خبری نخستین نمایشگاه مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری با تاکید بر اینکه وظیفه سازمان ملی زمین و مسکن، تخصیص زمین به مردم و دستگاه های دولتی در چارچوب اساسنامه این سازمان است گفت: بر اساس دستور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی این سازمان موظف است زمین ۴۰۰ هزار واحد مسکونی طی دو سال آینده را تامین کند که ۲۰۰ هزار واحد آن در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد با همکاری بنیاد مسکن و ۱۰۰ هزار واحد در بافت های فرسوده خواهد بود.

وی افزود: در چند روز گذشته سازمان ملی زمین و مسکن با بنیاد مسکن بنیاد انقلاب اسلامی تفاهم نامه امضا کردند تا به مناطقی که بنیاد مسکن اعلام می کند زمین تخصیص بدهد در بخش بازآفرینی شهری نیز با شرکت بازآفرینی مشارکت داریم تا اراضی دولتی واقع در این زمین ها را به ساخت و ساز در بافت فرسوده اختصاص دهیم.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تاکید کرد: وزیر راه و شهرسازی به این سازمان مجوز داده است تا با حذف فرآیندهای زمان بر واگذاری زمین، روند تخصیص اراضی به برنامه احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تسهیل شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مجموع اراضی ما در سراسر کشور ۱.۵ میلیون هکتار در شهرهاست افزود: در حال شناسایی نقاط مورد نیاز بنیاد مسکن هستیم تا در هر استان بنا بر مساحت مورد نیاز بنیاد مسکن همان استان زمین به ساخت و ساز مسکن اختصاص بدهیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره آخرین وضعیت سامانه املاک و اسکان برای اجرای قانون اخذ مالیات از خانه های خالی گفت: طبق دستور وزیر جدید راه و شهرسازی مسئولیت راه اندازی این سامانه از مجموعه سازمان ملی زمین و مسکن خارج و به معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی برگردانده شد.

کد N2061528

وبگردی