آفتاب

صالحی امیری: ورزش از حمایت همه جانبه دولت برخوردار است

صالحی امیری: ورزش از حمایت همه جانبه دولت برخوردار است

تهران- ایرنا- رئیس کمیته ملی المپیک با تاکید بر حمایت همه جانبه دولت از ورزش گفت: تلاش داریم تا بودجه این نهاد ورزشی را با توجه به سال کسب سهمیه های المپیک و رویدادهای مختلف ورزشی تقویت کنیم.

سید رضا صالحی امیری روز سه شنبه پس از پایان مجمع کمیته المپیک در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: وعده کردیم از ظرفیت نخبگان ورزش استفاده کنیم که در همین راستا 150 نفر در کمیسیون های این کمیته فعال هستند.
وی افزود: تلاش کردیم تا از روزمرگی خارج شویم که نقش رسانه ها در این امر را نباید نادیده گرفت و قدردان همه آنها هستم.
رئیس کمیته ملی المپیک درباره کسب سهمیه بازیهای المپیک گفت: برای این اقدام دو سطح را دنبال می کنیم، نخست بررسی رشته ها در ستاد عالی بازیها و دیگری فراهم کردن مقدمات لازم برای کسب سهمیه است.
صالحی امیری درباره بودجه این نهاد در سال 98 اضافه کرد: در مجموع دولت از ورزش کشور حمایت می کند و تلاش داریم تا بودجه این نهاد را با توجه به سال کسب سهمیه تقویت کنیم هر چند کشور مشکلات خاص خود را دارد.
وی درباره شایعه رایزنی کمیته ملی المپیک با برخی افراد درباره دبیرکلی کمیته گفت: هیچ گونه مذاکره ای درباره دبیرکل کمیته نداشتیم.
صالحی امیری درباره تغییرات در اساسنامه جدید کمیته نیز اظهار داشت: از یک ماه قبل در جلسه رییسان فدراسیون ها درباره اساسنامه صحبت کردیم و به صورت مکتوب از آنها خواستیم تا نظرات خود را اعلام کنند؛ به جز یک مورد هیچ نظر دیگری اعلام نشد. 
رییس کمیته المپیک درباره تایید اصلاح اساسنامه گفت: به طور طبیعی بعد از مجمع، کسب نظر کمیته بین المللی المپک (IOC) و تایید نظر هیات دولت را برای اساسنامه نیاز داریم. پس از دریافت نظرات آنها اطلاع رسانی خواهیم کرد.
ورزشی**9463**9250
کد N2061470

وبگردی