آفتاب

میرزایی نیکو: بهره وری صحیح از فضای مجازی به هنر کشور باز می‌گردد

میرزایی نیکو: بهره وری صحیح از فضای مجازی به هنر کشور باز می‌گردد

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با اشاره به اینکه استفاده از فضای مجازی برای توسعه و سازندگی کشور ضروری است، بیان کرد: فضای مجازی یک فضای دو گانه است که از آن هم می‌توان برای توسعه و سازندگی کشور بهره برد و هم می توان از آن برای انجام کارهای تخریبی استفاده کرد.

قاسم میرزایی نیکو در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر این که «ج وانان می‌توانند با هوشمندی، فضای مجازی را به ابزاری برای زدن تو دهن دشمنان تبدیل کنند» بیان کرد: امروز با پیشرفت علم و تکنولوژی و انفجار اطلاعات و توسعه مجموعه‌های دیجیتالی چه ما بخواهیم و چه ما نخواهیم همه افراد درگیر فضای مجازی و عصر اطلاعات هستند.

وی در ادامه بیان کرد: امروز حتی با وجود اینکه در روستاها امکانات کافی نیز وجود ندارد ولی افراد در تلاش برای دستیابی به فضای مجازی هستند.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس با اشاره به اینکه فضای مجازی، فضایی است که به صورت دوگانه می‌توان از آن استفاده کرد، گفت: از فضای مجازی هم می‌توان برای توسعه و سازندگی کشور بهره برد و هم می توان از آن برای انجام کارهای تخریبی استفاده کرد. این به هنر کشور باز می‌گردد که با ایجاد زمینه‌های مناسب از فضای مجازی چگونه برای توسعه و سازندگی استفاده کند.

میرزایی نیکو در ادامه تصریح کرد: اخیرا شنیدم که مخابرات در صدد راه اندازی اینترنت کودکان است. این کار یکی از اقدامات ارزشمندی است که اگر اجرایی شود از مبنا گام‌های موثری برای استفاده بهینه از فضای مجازی برداشته می شود.

وی خاطر نشان کرد: فیلترینگ در دنیای امروز با وجود فیلترشکن‌ها عملا کارآیی ندارد. در جلسه‌ای  با وزیر ارتباطات، ایشان پرسید که کدام یک از افراد این جلسه اکنون در تلگرام نیستند و هیچ کس نبود که در تلگرام نباشد. ما نمی‌توانیم با فیلترینگ راه به جایی ببریم.

وی افزود: ما نمی توانیم جلو بعضی از مسائل بایستیم بلکه باید با آموزش صحیح در راستا استفاده بهینه از فضای مجازی گام برداریم.

میرزایی نیکو در پایان با اشاره به نقش فضای مجازی در پیشبرد اهداف و پیشرفت کشور  بیان کرد: ما می توانیم از فضای مجازی برای فرهنگ سازی، اطلاع رسانی صحیح ، توسعه و سازندگی کشور ودر بسیاری از زمینه‌های دیگر استفاده کنیم.

انتهای پیام

دبیر: محمد نوراللهی

کد N2061431

وبگردی