آفتاب

جشنواره فیلم فجر | پرکارترین بازیگر و تهیه‌کننده جشنواره امسال چه کسانی هستند؟

جشنواره فیلم فجر | پرکارترین بازیگر و تهیه‌کننده جشنواره امسال چه کسانی هستند؟

در آستانه برگزاری سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر یکی از مسائل مورد توجه اهالی سینما افراد پر کاری است که آثارشان به جشنواره راه پیدا کرده و بیشترین فعالیت را نسبت به دیگر افراد داشتند.

بر اساس همین گزارش پرکارترین هنرمندان حاضر در جشنواره فیلم فجر به شرح زیر است:

مهرداد صدیقیان
مهرداد صدیقیان پرکارترین بازیگری است که امسال در جشنواره فیلم فجر حضور دارد.
فیلم‌های «ایده اصلی»، «طلا»، «سونامی» و «سمفونی نهم» آثاری هستند که صدیقیان در آن‌ها به عنوان بازیگر حضور دارد.
در بین آثاری که این بازیگر در آنها ایفای نقش کرده است تنها فیلم سینمایی «سونامی» است که اولین اثر سینمایی کارگردانش محسوب می‌شود و با توجه به حضور دیگر فیلم‌ها در بخش سودای سیمرغ احتمال نامزد شدن صدیقیان برای دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد بالا می‌رود.
مهرداد صدیقیان پیش از این برای بازی در فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد شده که امسال قسمت دوم این فیلم سینمایی با عنوان «ماجرای نیمروز: رد خون» در بخش سودای سیمرغ جشنواره حضور دارد اما صدیقیان در قسمت دوم «ماجرای نیمروز» ایفای نقش نکرده است.
گفتنی است با وجود اینکه مهرداد صدیقیان تنها بازیگری است که امسال با 4 فیلم در جشنواره فیلم فجر حضور دارد، بازیگران بسیاری از جمله بهرام رادان، سعید آقاخانی، علی مصفا و بابک حمیدیان بازیگران مردی هستند که با سه فیلم سینمایی در جشنواره فیلم فجر حضور دارند.

مهناز افشار، پانته‌آ پناهی‌ها و ستاره پسیانی
مهناز افشار، پانته‌آ پناهی‌ها و ستاره پسیانی پرکارترین بازیگران زن در سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر هستند.
مهناز افشار با فیلم‌های «آشفتگی»، «قسم» و «ناگهان درخت»، پانته‌آ پناهی‌ها با ۳ فیلم «جمشیدیه»، «درخونگاه» و «ناگهان درخت» و ستاره پسیانی با ۳ فیلم «جمشیدیه»، «سرخپوست» و «غلامرضا تختی» در جشنواره فیلم فجر حضور دارند.

علی مصفا
با وجود اینکه مهرداد صدیقیان پرکارترین هنرمندی است که در جشنواره فیلم فجر در مقام بازیگر ایفای نقش می‌کند، به نظر می‌رسد که علی مصفا پرکارترین بازیگری باشد که در جشنواره فیلم فجر امسال حضور دارد. او علاوه بر بازی در سه فیلم «سال دوم دانشکده من»، «مردی بدون سایه» و «روزهای نارنجی» تهیه‌کنندگی دو فیلم سینمایی «مسخره‌باز» و «یلدا» را نیز بر عهده دارد.
با این حساب علی مصفا را می‌توان پرکارترین تهیه‌کننده این دوره از جشنواره فیلم فجر نیز دانست.

آرش آقابیک
آرش آقابیک نامی است که در لیست عوامل 11 فیلم سینمایی به چشم می‌خورد.
آقابیک که سال گذشته نیز در بخش طراحی جلوه‌های ویژه رکورددار بود امسال نیز با 11 فیلم در جشنواره فیلم فجر حضور دارد. 9 فیلم از آثاری که آقابیک در آنها حضور دارد در بخش سودای سیمرغ و دو فیلم در بخش نگاه نو هستند.
«آشفتگی» به کارگردانی فریدون جیرانی، «سال دوم دانشکده من» به کارگردانی رسول صدرعاملی، «سرخپوست» به کارگردانی نیما جاویدی، «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار، «طلا» به کارگردانی پرویز شهبازی، «متری شش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی، «مسخره‌باز» به کارگردانی همایون غنی‌زاده، «ناگهان درخت» به کارگردانی صفی یزدانیان و «مردی بدون سایه» به کارگردانی علیرضا رئیسیان در بخش مسابقه و ۲ فیلم «جاندار» به کارگردانی مشترک حسین امیری دوماری و پدرام پورامیری و «روزهای نارنجی» به کارگردانی آرش لاهوتی آثار آقابیک در این دوره از جشنواره هستند.

برنا ـ علی ناصری
کد N2061119

وبگردی