آفتاب
عضو هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع دارویی:

مدعیان پایین بودن کیفیت داروی ایرانی، مستندات ارائه دهند

مدعیان پایین بودن کیفیت داروی ایرانی، مستندات ارائه دهند

تهران- ایرنا- عضو هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران گفت: به عنوان تولیدکننده داروی ایرانی برای اثبات کیفیت دارو، می توانم مستند ارائه می‌دهم، در حالی که تا به حال مدعیان بی کیفیتی دارو، هیچ سندی درباره اثرگذاری کم داروی داخلی نداشته اند و این یک ادعای ثابت نشده است.

به گزارش ایرنا از سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، محمدرضا زرگرزاده افزود: همه شرکت‌های داروسازی در آزمایشگاه کنترل کیفیت خود، کتابی استاندارد دارند که طبق آن عمل می کنند و استاندارد دارو هم مطابق با مواد آن سنجیده، قبول یا رد می شود.
وی خاطرنشان کرد: این کتاب استاندارد امروز در فیلادلفیا، لس‌انجلس، کانادا، اسپانیا و ایران استفاده می‌شود؛ بنابراین رد کیفیت داروی ایرانی که استاندارد می گیرد، کاملا بحثی بی کیفیت و نادرست است.
زرگرزاده ادامه داد: صنعت داروسازی جزو معدود صنایعی است که یک کتاب مشترک استاندارد دارد و کیفیت کنترل دارو بر اساس آن سنجیده می‌شود؛ بنابراین کیفیت محصول امروز ایران با تمام محصولات مشابه آن در دنیا یکی است.
این عضو هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران اظهار داشت: کسانی که ادعا می‌کنند اثرگذاری داروی ایرانی کم است، باید آن را ثابت کنند و به طور مثال بگویند، ما به 100 بیمار این داروی ایرانی و به 100 بیمار دیگر این داروی مشابه خارجی را دادیم و نتیجه نشانگر عدم کیفیت است، کاری که تا به حال صورت نگرفته و داروی ایرانی همواره مورد اتهام هایی بوده است که پایه و اساس ندارند.
اجتمام**9185*1834
کد N2060624

وبگردی