آفتاب

وزیر جهادکشاورزی از طرح ترسیب کربن گالیکش دیدن کرد

وزیر جهادکشاورزی از طرح ترسیب کربن گالیکش دیدن کرد

گنبدکاووس - ایرنا - «محمود حجتی» وزیر جهاد کشاورزی روز دوشنبه از طرح های در دست اجرا در قالب طرح مدیریت مشارکتی منابع طبیعی و توسعه پایدار روستایی گلستان (ترسیب کربن) در حوزه آبخیز اوغان شهرستان گالیکش در شرق این استان دیدن کرد.

به گزارش ایرنا، طرح های آبخیزداری شامل سازه سرشاخه گیر سنگ و ملات، 80 هکتار جنگل کاری، 73 هکتار علوفه کاری، 120 هکتار نهال کاری مشارکتی و 60 هکتار کاشت گل محمدی به صورت مشارکتی در دست اجرا است که وزیر جهاد کشاورزی به همراه مسوولان استانی از آنها دیدن کرد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در این مورد به خبرنگار ایرنا گفت: حوزه اوغان گالیکش پایلوت دوم طرح مدیریت مشارکتی منابع طبیعی و توسعه پایدار روستایی گلستان ( ترسیب کربن) به شمار می رود.
ابوطالب قزلسفلو افزود: این حوزه 28 هزار هکتار گستره دارد که هفت هزار و 540 هکتار آن زمین زراعی شیب دار و 9 هزار و 656 نفر جمعیت ساکن روستایی در 18 نقطه دارد که شغل اصلی آنان کشاورزی و دامپروری است.
به گفته وی، اعتبار مصوب ملی و استانی حوزه آبخیز اوغان در سال 97 حدود 25 میلیارد ریال است.
مختار مهاجر رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان نیز به ایرنا اعلام کرد که همزمان با سفر رییس جمهوری به گلستان 20 پروژه در قالب 614 طرح عمرانی و تولیدی با سرمایه گذاری 19 هزار و 350 میلیون ریال با حضور وزیر جهاد کشاورزی بهره برداری یا کلنگ زنی می شود که برای هشت هزار و 451 نفر ایجاد فرصت شغلی پایدار ایجاد می کند.
او یاد آور شد: این پروژها قرار است عصر امروز (دوشنبه) به صورت متمرکز در شهرستان گُمیشان به طور رسمی بهره برداری و کلنگ زنی شود.
سفر نخست دولت تدبیر و امید به گلستان آذر 93 انجام شد که مصوبه های خوبی در حوزه های مختلف استان و از جمله رونق بخش کشاورزی داشت.
/1860/6204
کد N2060520

وبگردی