آفتاب

دونده المپیکی ایران: ملی‌پوشان این رشته به حال خود رها شده‌اند

دونده المپیکی ایران: ملی‌پوشان این رشته به حال خود رها شده‌اند

تهران- ایرنا- رضا قاسمی دونده المپیکی ایران با انتقاد از شرایط ورزشکاران این رشته گفت: متاسفانه همه ورزشکاران المپیکی به حال خود رها شده اند و کسی هم پاسخگو نیست.

قاسمی دونده سرعت ایران روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا درباره لغو دوباره انتخابات هیات استان اصفهان اظهار داشت: برای دومین بار این اتفاق افتاده و گفته اند که هفته بعد این انتخابات برگزار می شود. دلیلش را نیز نمی دانم و به نظرم باید از خود فدراسیون و اداره کل این موضوع پرسیده شود.
ملی پوش دوومیدانی ایران درباره شرایط خودش نیز بیان کرد: من پرامتیازترین دونده در لیگ بودم و رکوردهای بسیار خوبی هم ثبت کردم اما حتی در لیست دعوت شده ها به اردوی تیم ملی نیز قرار ندارم. من دو دوره قبل ورودی المپیک گرفتم و مدال آسیایی دارم اما دلیل دعوت نشدنم به تیم ملی را نمی دانم.
دارنده مدال طلای قهرمانی آسیا درباره این موضوع بیان کرد: هر زمان هم که پرسیده ام، توجیه شنیده ام و دلیل منطقی عنوان نشده است. گفته اند که فدراسیون می خواهد به نوجوانان و جوانان بیشتر بها دهد اما نه به آنها درست توجه شده و نه هوای ورزشکاران بزرگسالان را داشته اند. بروید و ببینید وضعیت 10 ورزشکار المپیکی ایران چطور است. همه رها شده اند. حتی احسان حدادی هم از وضعیتش گلایه دارد و با فدراسیون درگیر است.
قاسمی در پاسخ به این سوال که دلیل رها شدن ورزشکارن بزرگسال چیست؟ تصریح کرد: دقیقا همین سوال را ما هم داریم. پاسخ هایشان قانع کننده نیست. جدا از آقای مجید کیهانی رئیس فدراسیون دوومیدانی کمیته فنی هم که تصمیم گیرنده است باید پاسخگو باشد. رئیس کمیته سرعت یک بار مسابقات لیگ را از نزدیک ندیده که بداند ما در چه وضعیتی و با چه باد مخالفی مسابقه می دهیم. بعد می گویند رکوردتان بد شده. خبر ندارید که شرایط روز مسابقه چطور بوده و بعد تصمیم هم می گیرند.
دونده المپیکی ایران افزود: من نمی گویم از نوجوانان و جوانان حمایت نشود اما نباید ورزشکاران تیم بزرگسالان رها شوند و از بین بروند. اطمینان دارم توانایی گرفتن ورودی بازیهای المپیک را دارم اما خیلی راحت نام من را حذف کرده اند. می دانم که حتی به جوانان و نوجوانان هم به خوبی رسیدگی نمی کنند.
دونده 100 متر ایران در المپیک ریو همچنین گفت: من با ملی پوشان دیگر ارتباط خاصی ندارم اما به شخصه در حال رایزنی هستم که بتوانم جلسه ای با آقای صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک داشته باشم و او را از شرایط خودم و دوومیدانی مطلع کنم. همین دونده چینی که اکنون شرایط بسیار خوبی دارد با من کارش را شروع کرد و رکوردهایمان یکی بود. از او حمایت شد و به این شرایط رسید اما ما رها شده ایم.
ملی پوش دوومیدانی ایران در بازیهای المپیک لندن با انتقاد از وضعیت ورزش اصفهان نیز بیان کرد: هیات استان شش ماه است رئیس ندارد و امیدوارم بالاخره انتخابات برگزار شود و ما سر و سامان بگیریم. متاسفانه مدیرکل هم حمایتی از ورزشکاران نمی کند. ما یک سالن مخصوص داشتیم و قرار بود که پیست تارتان شود و حتی قراردادش بسته شد اما به یکباره اداره کل آن را به هیات اسکیت داد و دیگر کسی به ما توضیح نداد که چرا این اتفاق افتاده است.
ورزشی**ع-ح**1597
کد N2060499

وبگردی