آفتاب

نمایندگان اقوام و ادیان مختلف عراق با وزیر خارجه ایران دیدار کردند

نمایندگان اقوام و ادیان مختلف عراق با وزیر خارجه ایران دیدار کردند

بغداد – ایرنا - محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه در دومین روز از دیدار رسمی خود از عراق، در دیدارهایی جداگانه با روساء و نمایندگان گروه ها، سازمان ها و نهادهای مذهبی، سیاسی، فرهنگی، قومی و اجتماعی این کشور ، از جمله رئیس و اعضای دیوان اوقاف اهل سنت و نمایندگان اقلیت های قومی و دینی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وزیر امور خارجه کشورمان، در این دیدارها بر روابط عمیق برادرانه و مبتنی بر احترام میان مردم کشورمان و مردم عراق تاکید کرد و افزود: روابط نزدیک ملت های ما، یک نقطه امید و نمونه ای عالی از روابط ملت های منطقه ماست.
شیخ «عبدالطیف الهمیم» رییس دیوان اوقاف اهل سنت در دیدار با وزیر خارجه کشورمان، دفاع از جمهوری اسلامی ایران در مقابل تحریم های ظالمانه آمریکا را واجب شرعی خواند.
نمایندگان نهادهای مذهبی و اجتماعی عراق در این دیدارها، بر اشتیاق خود برای استمرار و تعمیق روابط نزدیک و دوستانه با جمهوری اسلامی ایران تاکید کردند.
در دیدار ظریف با نمایندگان اقلیت های دینی و قومی، نمایندگان مسیحیان، ترکمنان، صابئی ها، ایزدی ها، شبک ها و کردهای فیلی حضور داشتند.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بعد از ظهر دیروز یکشنبه در راس یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی برای انجام یک سفر چهار روزه وارد بغداد شد و قرار است به شهرهای اربیل، سلیمانیه، کربلا و نجف نیز سفر کرده و علاوه بر دیدار با مقامات مختلف عراقی در چند همایش اقتصادی مشترک میان دو کشور نیز شرکت کند.
ظریف در اولین روز سفرش علاوه بر دیدار با همتای عراقی و نخست وزیر عراق تاکنون با رییس و اعضای فراکسیون اصلاح از فراکسیون های بزرگ پارلمان عراق دیدار کرده است.
وزیر امور خارجه کشورمان در دومین روز سفرش، دیدارهایش را با دبیرکل جنبش اسلامی النجباء و نمایندگان اقوام و ادیان مختلف عراق آغاز و سپس با «محمد الحلبوسی» رییس پارلمان عراق و جمعی از سران فراکسیون ها دیدار کرده و در حال حاضر در حال دیدار با «هادی العامری» رهبر فراکسیون سازندگی از فراکسیون های بزرگ پارلمان و اعضای این فراکسیون است.
خاورم *10*353*380*
کد N2060490

وبگردی