آفتاب
رئیس سازمان اداری اعلام کرد:

بارگذاری اطلاعات 2میلیون کارمند در سامانه حقوق؛ ناهمراهی قوه قضاییه

بارگذاری اطلاعات 2میلیون کارمند در سامانه حقوق؛ ناهمراهی قوه قضاییه

تهران- ایرنا- رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: اطلاعات نزدیک به 2 میلیون و 100 هزار نفر از کارکنان در سامانه حقوق و مزایا وارد شده که بیشتر این موارد مربوط به قوه مجریه است.

به گزارش‌ خبرنگار اقتصادی ایرنا، «جمشید انصاری» روز دوشنبه در نشست خبری درباره «سامانه حقوق و دستمزد» در محل این سازمان افزود: از این تعداد، تاکنون اطلاعات 732 هزار و 990 نفر از کارکنان 400 دستگاه‌ در سامانه حقوق و مزایا ثبت شده است.
به گفته وی، پس از قوه مجریه، مجلس شورای اسلامی بیشترین ثبت اطلاعات را دارد.
انصاری ادامه داد: مجموعه قوه قضائیه، نهادهای خارج از قوای سه گانه، دیوان محاسبات و صداوسیما تاکنون اطلاعات خود را در سامانه حقوق و مزایا وارد نکرده اند.
رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: باید سه هزار و 946 کاربر در سامانه حقوق و دستمزد تعریف شود که تاکنون یک هزار و 683 کاربر تعریف شده است.
وی دلیل این مساله را معرفی نکردن کاربران از سوی دستگاه های ذیربط اعلام کرد.

** راهکار قانونی برای برخورد نداریم
معاون رئیس جمهوری در پاسخ به ایرنا درباره برخورد با دستگاه هایی که اطلاعات خود را وارد نکرده اند، گفت: قانونگذار تنها حکمی که به عنوان بازدارندگی تعیین کرده این است که پرداخت حقوق باید پس از درج فیش در سامانه انجام شود؛ در واقع هیچ راهکاری برای برخورد قانونی و حکم تنبیهی خاصی در قانون پیش بینی نشده است.
وی افزود: سازمان اداری و استخدامی و در واقع دولت، فقط متولی ارائه گزارش در این زمینه است؛ ضمن آنکه دولت فقط برای زیرمجموعه خود می تواند تصمیم هایی اتخاذ کند.
رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: برای مجموعه های خارج از قوه مجریه، دولت نمی تواند تنبیهی داشته باشد و باید به مسئولان ذیربط گزارش شود.

** 5 نفر از بازنشستگان ابقا شدند
انصاری همچنین درباره قانون منع بکارگیری بازنشستگان در این سازمان که از نیمه آبان‌ماه امسال لازم‌الاجرا شد، گفت: اسامی 326 بازنشسته‌ای که از دولت رفته‌اند به دستگاه‌های مربوطه اعلام شده و بقیه افرادی که هنوز نرفته اند بعد از نهایی شدن فهرست، اعلام می شود.
معاون رئیس جمهوری توضیح داد: پنج نفر از مشمولان این قانون که با کسب موافقیت هایی در سمت خود ابقا شدند شامل 2 نفر در وزارت بهداشت، یک نفر در وزارت راه و شهرسازی، یک نفر در وزارت نفت و یک نفر در وزارت جهاد کشاورزی است.
وی اظهارداشت: علاوه بر این، برخی دستگاه‌ها نیز توانستند موافقت‌هایی را برای نگه داشتن نیروهای بازنشسته خود کسب کنند؛ با توجه به اینکه هنوز اسامی و تعداد آنها نهایی نشده است، بعد از تکمیل شدن، اسامی اعلام می‌شود.

** سرانجام وضعیت 1176 بازنشسته مشغول به کار
به گفته رئیس سازمان اداری و استخدامی، در اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان در مجموع یک هزار و 176 نفر بازنشسته به کار گرفته شده از دستگاه‌ها خارج شدند که 326 نفر آنها مربوط به قوه مجریه بودند.
«همچنین 52 نفر در شرکت‌های وابسته به صندوق‌های بازنشستگی فعالیت داشتند که به فعالیت آنها خاتمه داده شد. علاوه بر آن 200 نفر از صداوسیما خارج شدند و حدود 650 نفر بازنشسته از نیروهای مسلح کنار رفتند.»
انصاری درباره اصلاح قانون منع به کارگیری بازنشستگان نیز گفت: برخی افراد براساس نوع تخصصی که دارند خروج آنها ممکن است موجب خلاهایی در دستگاه ها شود، بنابراین با نظر رئیس مجلس شورای اسلامی، در این زمینه مرکز پژوهش‌های مجلس بررسی‌هایی را شروع کرده است.
ادامه دارد...
اقتصام** 9132 ** 2023
کد N2060303

وبگردی