آفتاب
توکلی در نامه ای به وزیر راه و شهرسازی:

سود دوران مشارکت واحدهای مسکن مهر را لغو کنید

سود دوران مشارکت واحدهای مسکن مهر را لغو کنید

تهران- ایرنا- رییس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت با ارسال نامه ای به وزیر راه و شهرسازی خواستار لغو سود دوران مشارکت واحدهای مسکن مهر شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «احمد توکلی» در این نامه خطاب «محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی نوشت: در یکی از پُر امضاترین مطالبه‌های مردمی ماه‌های اخیر که توسط متقاضیان و مالکان واحدهای مسکن مهر در سامانه مطالبه‌گری دیده‌بان شفافیت و عدالت ثبت شده است، مطالبه‌گران خواستار «لغو و توقف دریافت سود دوران مشارکت وام مسکن مهر از مردم» شدند.
وی با بیان این که این مطالبه تا امروز (بیست و سوم دی ماه 97 ) توسط 6 هزار و 935 تن از متقاضیان و مالکان مسکن مهر امضا به امضا رسیده است، اعلام کرد: دیده‌بان شفافیت و عدالت سامانه‌ای تحت عنوان «سامانه هوشمند مطالبه‌گری» به راه انداخته است که شهروندان می‌توانند مطالبه خود را در این سامانه درج و برای آن امضاء جمع کنند. در پایان هر هفته دیده‌بان مطالبه حاوی بیشترین امضا را طی نامه‌ای برای مسئول مربوط می‌فرستد تا پاسخ یا توضیح ارائه کنند.
رییس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت در این نامه خطرنشان کرد: به دلیل بی‌توجهی دولت در چند سال اخیر، وضعیت تحویل دهها هزار واحد مسکن مهر در سطح کشور بلاتکلیف مانده است برای مثال در شهرهایی چون شهر جدید «پردیس» با وجود تأخیر پنج ساله، زمان دقیقی نیز برای تحویل واحدها تعیین نشده است.
وی در این نامه یادآور شد: با طولانی شدن دوران ساخت این واحدها به بیش از 6 سال و عدم امکان تقسیط آنها، به دلیل آماده نبودن، بانک عامل جریمه‌ای را برای این تطویل و آغاز نشدن پرداخت اقساط، به اصل مبلغ وام افزود و آن را سود دوران مشارکت نامید. در این میان موضوع روشن، ضرری است که بر اثر تأخیر در تحویل واحدها بر متقاضیان تحمیل می‌شود.
وی از وزیر راه و شهرسازی خواست دستور لغو دریافت این سود از مردم را صادر و از حقوق مالکان واحدهای مسکن مهر دفاع کند.
به گزارش ایرنا، سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت، مؤسسه ای غیرسیاسی، غیرانتفاعی و غیردولتی است که در شهریور 1394 با هدف مبارزه با فساد، ایجاد شفافیت و برقراری عدالت تشکیل شد.
سیام**3202
کد N2060213

وبگردی