آفتاب
رئیس سازمان اداری و استخدامی اعلام کرد:

اطلاعات ۷۳۲ هزار حقوق‌بگیر در سامانه ثبت شده است

اطلاعات ۷۳۲ هزار حقوق‌بگیر در سامانه ثبت شده است

رئیس سازمان اداری و استخدامی با بیان اینکه ۲۴۰ هزار مدیر دولتی مشغول به کار هستند، گفت: اطلاعات ۷۳۲ هزار حقوق‌بگیر، در سامانه مربوطه ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، جمشید انصاری در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران گفت: طراحی سامانه حقوق و مزایا، در سال گذشته در دستور کار سازمان اداری و استخدامی قرار گرفته و در اردیبهشت ماه سال جاری نیز، این دستورالعمل برای عضویت دستگاهها در سامانه ابلاغ شده است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور افزود: هنوز هم در برخی از دستگاههای اجرایی، کاربران با وجود اینکه آموزش دیده‌اند، دچار ابهام هستند و ما در حال رفع این ابهامات هستیم.

وی با اشاره به ضرورت دسترسی به حقوق مدیران، گفت: طبق قانون، شرط پرداخت حقوق ثبت در سامانه است؛ بر این اساس، اگر قرار بود مر قانون عمل کرده و از ابتدای سال اعلام می‌کردیم تا زمانی که ثبت نکنید، اجازه پرداخت ندارید، آنگاه هفت تا هشت ماه، حقوق برای این افراد واریز نمی‌شد.

انصاری ادامه داد: در مهرماه، بخشنامه‌ای صادر کردیم که هر یک از دستگاهها، در سامانه اطلاعاتی خودشان گزینه‌ای ایجاد و پرداختی‌ها را ثبت کنند.

وی با بیان اینکه قوه مجریه، بیشترین ثبت را داشته است، افزود: دستگاه های خارج از قوه مجریه، چندان تمایلی به ثبت اطلاعات ندارند؛ به خصوص دستگاههایی که بیشترین ادعا را در این رابطه داشتند، کمتر همکاری نمودند.

وی ادامه داد: یکی از این دستگاه ها صدا و سیما است که با وجود مدعی بودن هنوز اطلاعات را ثبت نکرده است.

معاون رئیس جمهور اظهار داشت: مجلس اولین قوه خارج از قوه مجریه بود که اطلاعات خود را ثبت کرد؛ اما دستگاه های وابسته به مجلس همچون دیوان محاسبات و مرکز پژوهش ها، اطلاعات را وارد نکرده اند.

به گفته انصاری، مجموعه قوه قضاییه و نهادهای خارج از قوای سه‌گانه، هنوز اطلاعات خود را بارگذاری نکرده اند.

وی ادامه داد: برای ۱۶۸۳ دستگاه در سامانه، کاربر تعریف شده است؛ در حالیکه باید ۳۶۴۶ کاربر معرفی می شد؛ اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.

انصاری ادامه داد: ۱۲۷۲ دستگاه، قوانین مورد عمل خود و حدود ۴۰۰ دستگاه اطلاعات حقوق و مزایای خود را وارد کرده اند؛ به این معنا که ۷۳۲ هزار و ۹۹۰ نفر از حقوق بگیران وارد شده است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی ادامه داد: دستگاه های آموزش و پرورش و بهداشت و درمان که یک میلیون  و ۲۰۰ هزار کارمند دارند، اطلاعات را بارگذاری کرده و برای لینک شدن با سامانه ما، اقدامات لازم در حال انجام است.

وی افزود: به طور کلی، اطلاعات دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر حقوق بگیر، بارگذاری شده است.

انصاری با بیان اینکه ۲۴۰ هزار نفر در قوه مجریه، با پست سازمانی مدیر و رئیس مشغول به کار هستند، گفت: در سامانه، حقوق مدیران کل به بالاتر ثبت می‌شود که مجلس ایراد گرفته و اعلام کرد کلمه مدیر در قانون به صورت عام ذکر شده است، از این رو طبق ابلاغیه جدید، حقوق کلیه مدیران و روسا ثبت خواهد شد.

معاون رئیس جمهور اظهار داشت: از نظر ما بیشتر از ۵۰ درصد اطلاعات، در سامانه ثبت شده است و ما آمادگی فراهم کردن زمینه دسترسی عموم مردم به سامانه را داریم که امیدواریم این موضوع هفته آینده در هیات دولت مطرح شود.

کد N2060117

وبگردی