آفتاب

بیست و چهارمین جشنواره رازی آغاز به کار کرد

بیست و چهارمین جشنواره رازی آغاز به کار کرد

تهران- ایرنا - بیست و چهارمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی به منظور تجلیل از محققان برجسته ایرانی و معرفی فعالیت‌ های تحقیقاتی برتر علوم پزشکی، امروز (24 دی ماه) در سالن همایش امام جواد(ع) وزارت بهداشت آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، بیست و چهارمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، سعید نمکی سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و محمدباقر لاریجانی و رضا ملک زاده معاونین این وزارتخانه آغاز شد.
این جشنواره همه ساله به منظور تجلیل از محققین برجسته ایرانی و جهت معرفی فعالیت های تحقیقاتی برتر علوم پزشکی با تاکید بر جنبه های نوآوری در دو بخش افراد حقیقی و نهادهای حقوقی حوزه علوم پزشکی برگزار می‌شود.
امسال برگزیدگان دسته اول، از بین محققین، محققین جوان و دانشجو و صاحبان پژوهش های برتر و برگزیدگان حقوقی از میان مؤسسات مرتبط با پژوهش شامل دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی، نشریات علوم پزشکی، کمیته های تحقیقات دانشجویی و مراکز رشد فناوری و همچنین مؤسسات غیردولتی حامی پژوهش انتخاب و معرفی شده اند.​
دبیر بیست و چهارمین دوره جشنواره تحقیقات علوم پزشکی رازی گفت: با توجه به داوری های صورت گرفته در مراحل مختلف، در نهایت از 11 برگزیده حقیقی و 18 برگزیده حقوقی تقدیر خواهیم کرد.
دکتر اصغر عبادی فر در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: در مرحله ثبت نام این جشنواره 300 نفر شرکت کننده داشتیم که در سه گروه علوم بالینی و سلامت، علوم پایه پزشکی و ابداعات، اختراعات و فناوری شرکت کردند که 11 نفر به عنوان برگزیده انتخاب شدند.
وی ادامه داد: 11 نفر در قسمت محققان حقیقی برگزیده شده اند که 6 نفر در حوزه علوم بالینی و سلامت، 3 نفر در علوم پایه پزشکی و 2 نفر هم در ابداعات و اختراعات، انتخاب و معرفی شدند.
عبادی فر، دانشگاه های علوم پزشکی تهران، بقیه الله(عج) و شهرکرد را به عنوان دانشگاه های برگزیده این جشنواره معرفی کرد و گفت: کمیته های دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی شهید بهشتی، کرمانشاه و کردستان که بیشترین فعالیت پژوهشی را داشته اند به عنوان کمیته های دانشجویی برگزیده انتخاب شدند.
وی با اشاره به اینکه امسال برای اولین بار در حوزه فناوری سلامت سه برگزیده معرفی شدند، اظهار داشت: عنوان برگزیده در این بخش به دانشگاه های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و مشهد اختصاص یافت.
عبادی فر، مرکز تحقیقات غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران، مرکز تحقیقات علوم کاربردی دارویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، مرکز تحقیقات بیماریهای غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی تهران، مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مرکز تحقیقات تغذیه در بیماریهای غدد دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و مرکز تحقیقات آنالیز دارویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز را به عنوان مراکز تحقیقاتی برگزیده این جشنواره اعلام کرد.
علمی ** 1201 **2017
کد N2059913

وبگردی