آفتاب
مرندی:

نشست ضد ایرانی در لهستان برای سرپوش گذاشتن بر معامله قرن است

نشست ضد ایرانی در لهستان برای سرپوش گذاشتن بر معامله قرن است

تهران - ایرنا - تحلیلگر مسائل آمریکا، هدف واشنگتن از برگزاری نشست لهستان را سرپوش گذاشتن بر معامله قرن عنوان کرد و گفت: این نشست یک اشتباه محاسباتی است که از سوی پمپئو وزیر خارجه آمریکا دنبال می شود و بیشتر جنبه تبلیغاتی برای دولت ترامپ دارد.

به گزارش ایرنا، شبکه فاکس نیوز روز جمعه به نقل از مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا گزارش داد: واشنگتن ماه آینده میلادی (فوریه) نشستی با شرکت سران کشورها درباره ایران برگزار می کند.
پمپئو با اعلام این که این نشست 13 و 14 فوریه (24 و 25 بهمن) در لهستان برگزار می شود، گفت: ما دهها کشور را از سراسر دنیا گرد هم می آوریم. این کشورها بر ثبات در خاورمیانه و صلح و آزادی و امنیت در این منطقه تمرکز خواهند کرد و یکی از عناصر مهم آن، این است که اطمینان حاصل کنیم که ایران نفوذ بی ثبات کننده ای ندارد.
وزیر خارجه آمریکا اظهار داشت: کشورهایی از آسیا، آفریقا، نیمکره غربی، اروپا و خاورمیانه در این نشست حضور می یابند.
سید محمد مرندی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا در این خصوص اظهار داشت: این نشست یک اشتباه محاسباتی است که از سوی پمپئو وزیر خارجه آمریکا دنبال می شود و بیشتر جنبه تبلیغاتی برای دولت ترامپ دارد.برگزاری این نشست یک جنگ تبلیغاتی به منظور کم رنگ کردن موضوع فلسطین و سرپوش گذاشتن بر عادی سازی روابط اعراب با رژیم صهیونیستی است و در راستای معامله قرن انجام می شود.
این تحلیلگر مسائل آمریکا با تاکید بر این که حکام عربی و رژیم اسرائیل سال ها با یکدیگر روابط سیاسی و امنیتی دارند، افزود: هر چقدر این روابط عیان تر شود، کشورهای عربی دچار چالش های جدی تری خواهند شد.
مرندی در ادامه درباره علت انتخاب لهستان برای برگزاری این نشست گفت: این انتخاب به دلیل نزدیکی این کشور با سیاست های آمریکا در سال های اخیر و تبعیت ورشو از ایالات متحده است.
وی در خصوص خروج آمریکا از منطقه خاورمیانه و مواضع متناقض دولتمردان این کشور خاطرنشان کرد: این مواضع نشان می دهد که علاوه بر تنش های موجود بین موافقین و مخالفین ترامپ در داخل آمریکا، اختلاف در داخل سفید هم وجود دارد.
این استاد دانشگاه تاکید کرد: سیاست های پمپئو وزیر خارجه آمریکا و بولتون مشاور امنیت ملی این کشور با سخنان رییس جمهوری در تعارض است و این برای رییس جمهوری مانند آمریکا خوب نیست.
مرندی با اشاره به قول های انتخاباتی ترامپ درباره خروج نظامیان این کشور از خاورمیانه، یادآور شد: اکثر مردم آمریکا خواهان این اتفاق هستند و ترامپ در این جنگ داخلی به دنبال یارگیری برای جلب نظر و رضایت طرفدارانش است.
سیام**9314**1553
کد N2059862

وبگردی