آفتاب
جام ملت های 2019 آسیا؛

«صدای سکوت» در پرگل ترین بازی طنین انداز شد

«صدای سکوت» در پرگل ترین بازی طنین انداز شد

تهران- ایرنا- تنش های سیاسی موجود در منطقه خلیج فارس محبوب ترین ورزش جهان یعنی فوتبال را قربانی خود کرده و «صدای سکوت» تنها صدایی بود که در ورزشگاه محل برگزاری پرگل ترین دیدار هفدهمین دوره جام ملت های آسیا تا اینجای کار، شنیده می شد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه روز یکشنبه در گزارشی نوشت: «المعز علی» بازیکن تیم ملی قطر با وجود اینکه چهار گل از شش گل تیمش را در «خلع سلاح» کره شمالی به ثمر رساند و به جمع تنها چهار بازیکن تاریخ جام ملت های آسیا پیوست که موفق شده اند در جریان یک بازی چهار گل به ثمر برسانند، اما برگزاری بازی در ورزشگاه تقریبا خالی از تماشاگر خلیفه بن زاید امارات متحده عربی که دلیلی جز تحریم ها و تنش های موجود در منطقه خلیج فارس نداشت، صدایی جز صدای سکوت را در ورزشگاه طنین انداز نکرد.
مهاجم سودانی الاصل قطر، میزبان جام جهانی 2022 را به مرحله یک هشتم نهایی جام ملت های 2019 آسیا پرتاب کرد اما سکوهای ورزشگاه 16 هزار نفری خلیفه بن زاید شهر العین، کمترین هیجان ممکن را تجربه کردند؛ اتفاقی که 2 دلیل داشت: یکی اینکه قطری ها به طور کلی از سوی امارات به عنوان یکی از کشورهایی که با وارد آوردن اتهام تامین مالی تروریسم، روابط دیپلماتیک خود را با این کشور قطع کرده است، از حضور در امارات منع بوده و دلیل دیگر هم ممنوعیت کره ای ها از مسافرت توسط دولت خودی بود.
در واقع، جمعیت تقریبی 300 نفر (شامل 2 گروه از هواداران کره شمالی که با پرچم کشورشان هر از گاهی در «انزوا» به تشویق این تیم مشغول می شدند) بازی را از نزدیک نظاره گر بودند.
«فلیکس سانچز» سرمربی تیم ملی قطر در مصاحبه ای اظهار داشت که تیمش خود را برای بازی بدون حضور تماشاگران مهیا کره است؛ اتفاقی که با پیشروی تورنمنت و افزایش هیجان آن، بی شک به مشکلی بزرگ در بازی های سخت تر این تیم بدل خواهد شد.
در شرایطی غیرعادی، کره ای ها در همان دقایق آغازین بازی 2 بار مرتکب گناه «خیره شدن به توپ» شدند؛ در واقع این قطری ها بودند که به لطف 2 گل علی در همان 11 دقیقه ابتدایی، موجبات این امر را فراهم آوردند.
روند و زمان بازی به سود قطری ها سپری می شد اما با توجه به اینکه هواداران کره شمالی تنها منبع سر و صدای ورزشگاه بودند؛ تیم کشور کمونیستی تقریبا بهانه ای برای تشویق در اختیار هوادارانش قرار داد و در 2 صحنه شامل یک ضربه محکم از پشت منطقه جریمه و ضربه سر «سونگ جی سا» که با بدشانسی بعد از اصابت به بازیکن هم تیمی راهی به دروازه پیدا نکرد، کمی شور را به ورزشگاهی که بیشتر به جزیره ای متروکه می ماند، هدیه دادند.
اما پیش از اتمام بازی در نیمه نخست این قطری ها بودند که بار دیگر به آسانی موفق به باز کردن دروازه بی دفاع کره شمالی شدند.
در ادامه بازی، علی برای تکمیل هت تریک خود تنها به 10 دقیقه زمان نیاز داشت و مهاجم زاده سودان تیم ملی قطر، پیش از اینکه «عبدالکریم حسن» (بهترین بازیکن سال 2018 آسیا)، کره را مصلوب کند، موفق شد تا توپ ارسالی «اکرم عفیف» را به تور دروازه حریف بچسباند.
پرگل ترین بازی تورنمنت تا اینجای رقابت ها با استقبال کم شور که در آن تعداد دست هایی که با به صدا در آمدن سوت پایان دیدار، به تشویق تیم برنده پرداختند، به راحتی قابل شمارش بود، به سود قطری ها به پایان رسید تا قطر به همراه دیگر تیم حاضر در گروه پنجم یعنی عربستان سعودی که جزء کشورهای تحریم کننده دوحه نیز محسوب می شود، به مرحله حذفی صعود کنند.
تنش های سیاسی موجود در منطقه خلیج فارس محبوب ترین ورزش جهان یعنی فوتبال را قربانی خود کرده است به طوری که جمعیت حاضر در ورزشگاه مذکور نه تنها با حاضران در بازی افتتاحیه تورنمنت سال جاری در ابوظبی اختلاف فاحشی داشت بلکه به دیدار فینال جام ملت های 2015 در سیدنی استرالیا که بیش از 76 هزار نفر را به ورزشگاه کشاند، کوچک ترین شباهتی نداشت.
ورزشی**3991**9129
کد N2059744

وبگردی