آفتاب

استقبال سازمان برنامه از بررسی بودجه شرکت های دولتی در مجلس

استقبال سازمان برنامه از بررسی بودجه شرکت های دولتی در مجلس

تهران- ایرنا- سخنگوی ستاد بودجه با بیان اینکه مالیات و سود شرکت های دولتی در بودجه سال آینده افزایش می یابد، گفت: سازمان برنامه و بودجه از بررسی دقیق و شفاف بودجه شرکت ها در بودجه 1398 استقبال می کند.

به گزارش یکشنبه ایرنا، از چهارم دی ماه که رئیس جمهوری لایحه بودجه 1398 را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد و این لایحه در اختیار عموم مردم قرار گرفت، بررسی اجزای این لایحه آغاز شد.
سخنگوی لایحه بودجه بارها درباره بندهای این لایحه در مصاحبه های تلفنی و نشست با خبرنگاران توضیح داده است اما برخی رسانه ها همچنان به انتشار برخی مطالب بی پایه اقدام می کنند. یکی از این موضوعات، بودجه شرکت های دولتی است.
به گزارش یکشنبه تارنمای سازمان برنامه و بودجه، سخنگوی ستاد بودجه درباره بودجه شرکت های دولتی در بودجه سال آینده تاکید کرد سازمان برنامه و بودجه کشور برای بررسی بودجه شرکت‌های دولتی همانند سایر اجزای لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی آمادگی کامل دارد.
مژگان خانلو توضیح داد: پارسال در زمان بررسی لایحه بودجه سال 1397 کل کشور به دلیل حذف ردیف درآمد متفرقه موضوع مابه‌التفاوت نرخ ارز، مبلغ 4500 میلیارد تومان به مالیات و 9 هزار میلیارد تومان بابت سود سهام (50 درصد سود ویژه) به بودجه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در قانون بودجه سال 1397 اضافه شد.
خانلو افزود: با توجه به منتفی شدن موضوع درآمد یاد شده در لایحه بودجه سال 1398 و حذف ارقام یاد شده از بودجه بانک مرکزی، نه تنها سود سهام و مالیات شرکت‌های دولتی در لایحه بودجه سال 1398 نصف نشده بلکه از رقم 11 هزار و 940 میلیارد تومان (بدون ارقام اضافه شده به بودجه بانک مرکزی) به 12 هزار و 143 میلیارد تومان افزایش یافته است.
سخنگوی ستاد بودجه همچنین اعلام کرد: در اجرای ماده یک قانون محاسبات عمومی، بودجه شرکت‌های دولتی در قالب پیوست شماره سه لایحه بودجه کل کشور متضمن اطلاعات کامل 385 شرکت دولتی به همراه اصلاحات ساختاری قانون امسال همچون طبقه‌بندی شرکت‌های دولتی بر اساس گروه‌های مندرج در سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی و طبقه‌بندی بر اساس گروه‌های نظام بودجه‌ریزی جی.اف.اس، به تفکیک شرکت‌های سودده و زیانده با درج 505 عنوان برنامه و 600 عنوان فعالیت برای شرکت‌های دولتی در راستای بودجه ‌ریزی مبتنی بر عملکرد تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است.
به گزارش ایرنا، لایحه بودجه 1398 چهارم دی ماه به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد که سقف این بودجه 17 میلیون و 32 هزار و 332 میلیارد و 270 میلیون ریال است.

اقتصام*9132*1961*
کد N2059697

وبگردی