آفتاب

قیمت سکه در بازار کاهش یافت

قیمت سکه در بازار کاهش یافت

تهران- ایرنا- کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی سبب شد تا بهای سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز (یکشنبه) با روند کاهشی به سه میلیون و 825 هزار تومان برسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، اکنون هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1287 دلار و 70 سنت قیمت دارد و از این رو قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با کاهش به سه میلیون و 750 هزار تومان در بازار تهران رسیده است.
با این حال نیم سکه 2 میلیون و 20 هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و 240 هزار تومان و سکه گرمی 680 هزار تومان فروخته می شود که نسبت به دیروز افزایش نسبی دارد.
همچنین در بازار طلا، بهای هر مثقال طلا یک میلیون و 521 هزار تومان و هر گرم طلای خام 18 عیار 351 هزار و 122 تومان نرخ داشت.

** افزایش قیمت ها در بازار ارز
بر اساس نرخ های اعلامی بانک مرکزی، ظهر امروز در صرافی های مجاز کشور بهای فروش هر دلار آمریکا به 11 هزار و 800 تومان و هر یوو به 13 هزار و 300 تومان رسیده است؛ این در شرایطی است که صرافی های بانکی نرخ فروش هر یورو را 13 هزار و 200 تومان و هر دلار را 11 هزار و 600 تومان اعلام کرده اند.
دیروز در سامانه سنا هر یورو 13 هزار و 54 تومان و هر دلار 11 هزار و 277 تومان به طور میانگین فروخته شد و بهای حواله یورو به 9820 تومان و حواله دلار به هفت هزار و 951 تومان رسید.
نرخ ها در سامانه سنا بیانگر معاملات انجام شده توسط بانک ها و صرافی‌های مجاز کل کشور است و در سامانه نیما حواله های ارزی مبادله می شود.

** همتی: تامین ارز شتاب گرفته است
عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی شب گذشته در یادداشتی که در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد، نوشت: دولت آمریکا دور جدیدی از جنگ روانی علیه ملت ایران را آغاز کرده است؛ اعلام اجماع بین المللی علیه ایران آن هم درضعیف ترین کشور اروپایی، ادعای تمدید نشدن معافیتهای نفتی آن هم بعد از سابقه قبلی عقب نشینی از اینکه قبلا می خواست صادرات نفت ایران را به صفر برساند و اظهاراتی نظیر آن، حاکی از نا امیدی آمریکایی ها از مؤثر شدن اقدامات آنها علیه ایران است.
وی تاکید کرد: «شروع و شتاب گرفتن تأمین ارز از طریق هند، کره جنوبی، چین و تصمیم به توسعه مبادلات و تجارت با ترکیه، عراق و سایر همسایگان در کنار ذخایر مطلوب و حضور مؤثر بانک مرکزی در بازار ارز، یکبار دیگر تلاش دولت آمریکا برای تأثیر گذاری بر بازار ارز را خنثی خواهد ساخت.»
همتی خاطر نشان کرد: طرح شایعات علیه نظام بانکی نیز در این ارتباط است که هشیاری مردم را می طلبد.
اقتصام**2025** 1559
کد N2059409

وبگردی