آفتاب
رئیس اورژانس اجتماعی بهزیستی در پاسخ به ایرنا:

بهزیستی خشونت علیه کودکان گُل فروش را پیگیری می کند

بهزیستی خشونت علیه کودکان گُل فروش را پیگیری می کند

تهران- ایرنا- رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: این سازمان خشونت علیه کودکان گُل فروش را در کرمان پیگیری خواهد کرد و به آنان خدمات لازم را ارائه می کند اما بی مسئولیتی برخی سازمان ها موجب بروز چنین مسائلی در جامعه شده است.

طی روزهای اخیر فیلمی در فضای مجازی منتشر شده که در آن دو کودک کار و خیابان از سوی فردی در شهرداری کرمان مجبور به خوردن گل‌های شان همراه با ساقه شده‌ اند. در پی انتشار این فیلم، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستور پیگیری دقیق این رفتار غیرانسانی و تامل برانگیز را با کودکان کار در کرمان صادر کرده است.
رضا جعفری، رئیس اورژانس اجتماعی بهزیستی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آیین نامه ساماندهی کودکان کار و خیابان مصوب سال 84 هیات دولت افزود: طبق این آیین نامه وظایف دستگاه ها در برابر کودکان کار و خیابان، تقسیم شده است اما متاسفانه برخی سازمان ها نسبت به این آیین نامه استنکاف می کنند و حق کودکان کار و خیابان را اِعمال نمی کنند.
وی گفت: مشکلاتی که در حال حاضر مانند خشونت علیه کودکان گُل فروش شاهد آن هستیم، پیامد مسئولیت پذیرنبودن سازمان ها در مقابل کودکان کار و خیابان است.
رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: اگر سازمان ها به وظایف خود در برابر کودکان کار و خیابان عمل می کردند امروز شاهد اتفاقاتی مانند خوراندن گُل از سوی پیمانکار شهرداری به کودکان در کرمان نبودیم.
جعفری افزود: سازمان بهزیستی، عقب ماندگی سازمان های دیگر در زمینه وظایف مربوط به کودکان کار و خیابان را متحمل می شود.
به گفته وی، در حال حاضر بیش از 11 هزار کودک کار و خیابان از طریق 81 مرکز در دو بخش شبانه روزی و روزانه از انواع خدمات حمایتی، آموزشی، بهداشتی و درمانی، حرفه آموزشی و فرهنگی و هنری استفاده می‌کنند.
اجتمام *9185 * 3063
کد N2059034

وبگردی