آفتاب

چهارمین جلسه دادگاه دومان توکان آغاز شد

چهارمین جلسه دادگاه دومان توکان آغاز شد

تهران- ایرنا- چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات پرونده شرکت دومان توکان هم اکنون در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم مفسدان و اخلالگران اقتصادی به صورت علنی و بدون حضور شاکیان آغاز شد.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار قضایی ایرنا طی سه جلسه گذشته کیفرخواست صادرشده توسط نماینده دادستان عمومی و انقلاب تهران قرائت شد، برخی از شاکیان سخنانی را مطرح کردند و دومان سهند متهم ردیف اول به دفاع از خود پرداخت و در نهایت ابوالقاسم صلواتی رئیس دادگاه ادامه رسیدگی به اتهامات سهند را به امروز موکول کرد.
وکلای متهم و شاکیان در دو جلسه اخیر دادگاه به دفاع از موکلان خود پرداختند و در این دادگاه که به صورت علنی برگزار شد، متهم ردیف اول به گونه ای سخن گفت که قاضی صلواتی چند بار به او تذکر داد تا نظم دادگاه را رعایت کند.
پرونده 60 جلدی دومان توکان دارای 186 شاکی و پنج متهم است که یکی از متهمان به خارج گریخته است.
صفریان، نماینده دادستان از «دومان سهند» فرزند اصغر به عنوان متهم ردیف اول نام برد که به مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی و مشارکت در کلاهبرداری شبکه ای متهم است و رشید جباری فرزند محمد، مهدی ذکایی فرزند یحیی و احسان حدیدساز فرزند محمدعلی نیز به همین اتهام در دادگاه حضور دارند ولی ندا مختارزاده که به معاونت در کلاهبرداری شبکه‌ای و معاونت در اخلال عمده در نظام اقتصادی متهم است، به خارج از کشور متواری شده است.
به گفته نماینده دادستان متهمان این پرونده طی سال های متمادی با جذب سرمایه های مردم و وعده سودهای بالا در حوزه های مختلف از جمله هتلداری، سرمایه گذاری در حوزه صنعت غذا و آشامیدنی، صنعت شکلات سازی، دارو، نفت، پوشاک و اپلیکیشن های موبایلی فعالیت کرده اند و با استفاده از همین سرمایه ها در دوبی، سنگاپور، لندن و کیش به خرید سهام برخی هتل های چند ستاره اقدام کرده و به سپرده گذاران وعده مسافرت با جت و اقامت در جزایر فیجی را داده اند.
اجتمام*1003*1834
کد N2059013

وبگردی