آفتاب

ورود سامانه بارشی امروز به کشور

ورود سامانه بارشی امروز به کشور

تهران - ایرنا - کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز سامانه بارشی جدیدی از غرب وارد کشور می شود که به تدریج از بعدازظهر با تاثیر بر این بخش از کشور، شاهد بارش باران خواهیم بود.

فریبا گودرزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: با ورود این سامانه به تدریج نوار غربی، دامنه های البرز، تهران، قروین و البرز و زاگرس مرکزی در استان های چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد بارش ها آغاز می شود.در ارتفاعات این مناطق شاهد وزش باد و بارش برف خواهیم بود.
وی ادامه داد: فردا با تقویت این سامانه علاوه بر مناطق یاد شده سواحل دریای خزر ، شمال شرق ، شمال بوشهر، شمال فارس و غرب اصفهان نیز درگیر خواهند شد.
گودرزی گفت: روز سه شنبه این سامانه در جنوب غرب ، جنوب و شرق کشور فعال خواهد بود و به تدریج از این مناطق خارج می شود.
کارشناس سازمان هواشناسی افزود: دوشنبه و سه شنبه در نیمه شرقی وزش بادهای شدید و سه شنبه علاوه بر این مناطق در تهران ، البرز، قزوین و سمنان شاهد وزش باد شدید خواهیم بود.
وی گفت: همچنین سامانه بارشی سردی از بعدازظهر چهارشنبه وارد کشور می شود که بر اثر آن چهارشنبه شب تمام نیمه غربی کشور و پنجشنبه در سراسر کشور شاهد بارش باران و برف خواهیم بود. جمعه این سامانه کمی ضعیف تر می شود و فعالیت آن فقط محدود به شرق سواحل خزر خواهد بود.
گودرزی افزود : با ورود این سامانه شاهد کاهش محسوس دما از 8 تا 10 درجه در سراسر کشور خواهیم بود.

*** وضعیت هوای تهران/ گرمترین و سردترین نقاط کشور
کارشناس سازمان هواشناسی افزود: پنجشنبه تهران برفی خواهد بود ؛ کمینه امروز صبح مهرآباد منفی یک و بیشینه دمای امروز پایتخت به 8 درجه خواهد رسید.
گودرزی گفت: زرآباد و چابهار در سیستان و بلوچستان با 29 درجه و زرینه در کردستان منفی 13 و چالدران در آذربایجان غربی با منفی 12 به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط کشور در 24 ساعت گذشته بودند.
علمی 9014**1440
کد N2058870

وبگردی