آفتاب

تحقيق اف بی آی از ترامپ

تحقيق اف بی آی از ترامپ

­یک عضو مجلس نمایندگان آمریکا از بررسی ادعای نیویورک تایمز مبنی بر تحقیق اف بی آی در مورد رئیس جمهوری این کشور خبر داد.

­خبرگزاري صدا و سيما به نقل از رویترز: ­یک عضو مجلس نمایندگان آمریکا از بررسی ادعای نیویورک تایمز مبنی بر تحقیق اف بی آی در مورد رئیس جمهوری این کشور خبر داد.
جرالد ندلر "Jerrold Nadler"، رئیس کمیته حقوقی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد این کمیته اخبار منتشره در نیویورک تایمز را مورد بررسی قرار خواهد داد.
روزنامه پرشمارگان نیویورک تایمز در مقاله ای اعلام کرده است پلیس فدرال آمریکا - اف بی آی - در مورد این که آیا دونالد ترامپ بر خلاف منافع این کشور و به سود روسیه عمل کرده است، تحقیق کرده است. بر اساس افشاگریهای این نشریه، چند روز پس از آن که جیمز کامی، رئیس پیشین اف بی آی در سال 2017 از سمت خود کنار گذاشته شد، تحقیقاتی ضد جاسوسی آغاز شد.
ماموریت عملیات این بود که بررسی شود آیا اقدامات ترامپ تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا است یا خیر.
در ادامه مقاله نیویورک تایمز آمده است اف بی آی همچنین در مورد رابطه احتمالی ترامپ با روسیه از زمان مبارزات انتخاباتی اش در سال 2016، مظنون شده بود. اما تحقیق خود را پس از برکناری جیمز کامی آغاز کرد.
جرالد ندلر، رئیس کمیته حقوقی مجلس نمایندگان آمریکا اظهار داشت: «با انتشار این مقاله مطلع شدیم که حتی از نخستین روزهای ریاست جمهوری ترامپ، رفتار او چنان غیر قابل پیش بینی و نگران کننده بوده که اف بی آی خود را ملزم به انجام اقدامی بی سابقه کرده که آغاز تحقیقاتی ضد جاسوسی در مورد یک رئیس جمهور در زمان عهده داری سمتش است».
به گفته ندلر، کمیته حقوقی مجلس نمایندگان تدابیری اتخاذ خواهد کرد تا اقدامات ترامپ و نتایج تحقیق اف بی آی را بهتر درک کند
کد N2058833

وبگردی