آفتاب

عبور از سختی ها با مقاومت امکانپذیر می شود

عبور از سختی ها با مقاومت امکانپذیر می شود

تهران - ایرنا - دبیرکارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت ارشاد با اشاره به مشکلات بیرونی تحمیل شده براین حوزه گفت: یاد گرفتیم با مقاومت و استواری از پیچ مشکلات و سختی های بزرگ عبورکنیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا ،حمید قبادی شنبه شب با اشاره به جزئیات مختلف برگزاری این دوره جشنواره ،گفت: همه باید برای حفظ این خانواده تلاش کنیم و تا به امروز پیشرفت های زیادی در این حوزه بدست آمده که ستودنی است.
وی گفت: این جشنواره نشان داد که با وجود مشکلات هم می توان به نتایج ارزشمندی دست یافت و احساس تاسف می کنم برای کسانی که با دلایل غیر منطقی نتوانستند با ما همراه شوند.
قبادی افزود: اگر بخواهیم دست روی زانوی خود بگذاریم باید از مشکلات رد شویم و افرادی که در این حوزه موفق شدند با هزاران مشکل روبرو بودند و ما یاد گرفتیم با مشکلات و سختی ها بزرگ شویم هرچند بسیاری از مشکلات به ما تحمیل شده اما معتقدیم با مقاومت می توانیم از این سختی ها عبور کنیم.
دبیرکارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت ارشاد با اشاره به شهرستانهای حاضر در این رویداد ،گفت: بسیاری از حاضرین از شهرستان های بسیار دور در این رویداد حضور دارند که بسیار ارزشمند است .
به گفته وی شهرستانها هستند که تارپود لباس را ترسیم و تنظیم کرده تا وارد جامعه شود.

**باید بازار واردات لباس کودک را از آن خود کنیم
دبیر دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک ونوجوان هم گفت: بر اساس آمار هر سال بیش از یک میلیون کودک به دنیا می آید که معمولا تا سن دوازده سالگی که رشد آن سریع است دائم به تعویض لباس نیازمند هستند که همین امر سبب شده است که به 20 میلیون قطعه لباس نیازمند باشند ولی متاسفانه در حال حاضر 40 درصد این بازار متعلق به واردات است که اغلب مصرف کنندگان از این لباس ها نیز ناراضی هستند و باید تلاش کنیم این سهم را از آن خود کنیم.
مینو پدرام با اشاره به پتانسیل لباس حوزه کودک هم گفت: ما هنوز راضی نیستیم و باید در این حوزه بخش های بیشتری فعال شوند که برای مثال در حوزه دانشگاهی و مباحث آکادمیک در حوزه کودک بسیار ضعیف کار شده و بسیاری از فعالیت هایی که در این رویداد انجام دادیم بر اساس تجربه افراد بود.
وی همچنین با اشاره به اهمیت و گستردگی حوزه لباس کودک گفت: به دنبال ایجاد یک نگاه تخصصی در این حوزه هستیم و نشست های تخصصی این رویداد در راستای همین سیاست بود که بسیار تاثیرگذار واقع شد و حضور صنعتگران در کنار طراحان در این نشست های تخصصی سبب شد که طراحان و تولید کنندگان کنار هم بنشینند.
پدارم گفت: طراحی زمانی می تواند موفق باشد که یک تولیدکننده در کنار طراح قرار بگیرد و با شناخت نیازهای یکدیگر بتوانند کارهای خلاقانه در بازار با موفقیت به فروش برسد.
وی با اشاره به حضور کودکان و نوجوانان در کارگاه ها گفت: مخاطب کارگاه ها این افراد بودند که فضایی برای استعدادیابی و بالابردن خلاقیت کودکان است.
دبیر دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک ونوجوان با اشاره به قدرت طرح های انجام شده در این رویداد گفت: انتخاب برای داوران بسیار سخت بود و ما شاهد المان های ایرانی بسیار متنوع و خلاقانه ای بودیم که فارغ از طرح های تکراری بته جقه، با رنگ های شاد المان هایی با هویت ایرانی طراحی کردند.
پدرام از استقبال مخاطبین عام و خاص از این رویداد خبر داد و گفت: فروشندگان پوشاک کودک در خیابان بهار در کنار خانواده ها مخاطبان این رویداد بودند که نشان دهنده دربرگیری استقبال از این رویداد است.
دبیر دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک ونوجوان گفت: در بخش رقابتی این رویداد 574 اثر به دبیرخانه رسید که در نهایت 374 اثر به نمایشگاه راه یافت و همچنین در بخش ویترین ملی 8 برند در همه بخش ها با ما همراه بودند.
وی افزود: در بخش مسابقه زنده استقبال بسیار زیادی از شهرستان ها داشتیم که ناچار بودیم به دلیل محدودیت تنها 20 تیم را برای رقابت با یکدیگر انتخاب کنند و حضور بندهای در بخش ایده تا اجرا سبب تعامل آنها با یکدیگر بود.
هیات داوران در بخش رقابتی با در نظر گرفتن شاخصه خلاقیت و نوآوری، قابلیت تولید انبوه و رعایت اصول علمی در طراحی پس از بررسی های فنی و تخصصی از میان آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره، از نفرات برگزیده بخش های مختلف دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان را تقدیر کردند.
مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان با شعار «از کودکی خوب بپوشیم» شنبه شب با حضور حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، مینو پدرام دبیر جشنواره و جمعی از طراحان و تولیدکنندگان و صاحب‌نظران حوزه چوشاک در تالار آئینه فرهنگستان هنر برگزار شد.
فراهنگ ** 9031 ** 1355 **
کد N2058710

وبگردی