آفتاب
سرپرست سازمان تامین اجتماعی:

قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری باید اجرا شود

قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری باید اجرا شود

تهران- ایرنا- سرپرست سازمان تامین اجتماعی گفت: قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و قانون سخت و زیان آوربودن شغل پرستاران در سازمان تامین اجتماعی باید اجرا شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، محمدحسن زدا روز شنبه در مراسم جشن ولادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار در محل مجتمع فرهنگی نگین غرب افزود: چرا قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری انجام نمی شود، چرا نباید شغل پرستاری سخت و زیان آور محسوب شود و اگر هست چرا اجرا نمی شود.
وی تصریح کرد: مگر برای استفاده از مرخصی زایمان باید شکایت کرد تا از ٩ ماه مرخصی آن استفاده کرد.
زدا اضافه کرد: چرا باید طرح تحول سلامت برای پزشکان اجرا شود اما برای پرستاران اجرایی نمی شود، اگر شکافی بین گروه پزشکی و پرستاری باشد باید معنادار باشد، باید توجه داشت که هر دو یک تیم هستند اگر در این تیم پیروز شوند و یا شکست بخورند، با هم هستند.
وی با بیان اینکه باید تلاش شود که مشکلات پرستاران حل شود، تصریح کرد: یک رفتار پسندیده پرستاران کار هزاران دارو را انجام می دهد و معتقدیم خط مقدم درمان پرستاران هستند.
سرپرست سازمان تامین اجتماعی ادامه کرد: در سازمان تامین اجتماعی رفتار، نگاه و لبخند شما در بیمارستان و شعبه چیزی است که مردم، این سازمان را به واسطه آن ارزیابی می کنند.
وی گفت: ١٠ هزار و 5٠٠ تخت فعال در مراکز درمانی و بیمارستانی وابسته به سازمان تامین اجتماعی فعال هستند که هشت درصد کل تخت های کشور می شوند. البته ٧5 درصد ضریب اشغال تخت در تامین اجتماعی است که این نشان دهنده فشار کاری به پرستاران بخاطر فعالیت زیاد این قشر است.
در حال حاضر ١5 هزار پرستار در ٣٧٠ مرکز درمانی و بیمارستانی وابسته به تامین اجتماعی مشغول فعالیت هستند. در پایان این مراسم از ٨٠ پرستار نمونه استان های مختلف کشور تجلیل شد.
اجتمام *7268*1193
کد N2058537

وبگردی