آفتاب
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری:

پارک های علم و فناوری توسط بخش خصوصی تاسیس شود

پارک های علم و فناوری توسط بخش خصوصی تاسیس شود

اصفهان – ایرنا – معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: لازم است بخش خصوصی به تاسیس پارک های علم و فناوری و تامین زیرساخت های مورد نیاز آن در کشور همت گمارد.

به گزارش ایرنا، سورنا ستاری روز شنبه در حاشیه افتتاح پارک علم و فناوری سلامت اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: نسل جدید پارک های فناوری به این سمت می رود که همه امور آن حتی تاسیس مرکز نیز توسط بخش خصوصی انجام شود.
وی با بیان اینکه بخش خصوصی می تواند پارک های علم و فناوری را در داخل شهرها تاسیس کند، خاطرنشان کرد: این کار در تهران در دست اجراست و امیدواریم در دیگر شهرهای بزرگ از جمله اصفهان نیز انجام شود.
ستاری با اشاره به فعالیت بیش از40 پارک علم و فناوری در کشور گفت: اکنون بصورت جدی فقط یک پارک فناوری سلامت در کشور وجود دارد اما شرکت های دانش بنیان زیادی در این زمینه در سایر پارک های فناوری فعال هستند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری افزود: بخش سلامت، بازار فوق العاده ای بویژه در زمینه های دارو، تجهیزات پزشکی و مکمل های دارویی دارد و شرکت های دانش بنیان زیادی می توانند در این بخش رشد کنند.
وی با اشاره به اینکه توجه ویژه ای به این بخش در اصفهان شده است، اظهار امیدواری کرد که پیشرفت قابل توجهی با همدلی بخش های مختلف در اصفهان در زمینه شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت ایجاد شود.
به گزارش ایرنا، پارک علم و فناوری، سازمانی است که بوسیله متخصصان حرفه‌ای اداره می‌شود و هدف آن افزایش ثروت جامعه از طریق توسعه کسب و کارهای دانش محور، تشویق و ارتقای فرهنگ نوآوری و افزایش توان رقابت در میان شرکت‌هایی است که متکی بر علم و دانش در محیط پارک فعالیت می‌کنند.
تاکنون بیشتر پارک های علم و فناوری در کشورمان توسط شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و دانشگاه ها تاسیس شده است.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری روز شنبه با هدف بازدید از چند مرکز نوآوری و فناوری به اصفهان سفر کرد.
ستاری ابتدا از شهرک سلامت اصفهان و مرکز جامع سرطان و طرح نصب و راه اندازی دستگاه شتاب دهنده خطی در آن بازدید کرد.
وی همچنین از هوانیروز اصفهان، مراکز رشد، کارآفرینی و بازی های رایانه ای دانشگاه اصفهان و مرکز نوآوری دانشگاه علوم پزشکی این شهر بازدید و بر حمایت از آنها تاکید کرد.
پارک علم و فناوری سلامت اصفهان نیز با حضور سورنا ستاری افتتاح شد.
این پارک در فضایی به وسعت21 هکتار ایجاد شده و در زمان حاضر دارای10 خوشه فناوری و حدود40 شرکت دانش بنیان است.
اصفهان با حدود170 دانشگاه و موسسه اموزش عالی و حدود 250 هزار دانشجو، دومین استان دانشگاهی کشور است.
همچنین این استان دارای تنها شهرک علمی و تحقیقاتی کشور با 10 مرکز رشد فناوری، 2 پارک علم و فناوری و حدود500 شرکت دانش بنیان مستقر است.
حدود 43 پارک علم و فناوری و پنج هزار شرکت دانش بنیان و واحد فناور در کشور فعال هستند.
3011/6027
کد N2058487

وبگردی