آفتاب

غزل‌های مولوی تابلو شد

غزل‌های مولوی تابلو شد

مهدی فرخی، هنرمند نگارگر، ۱۵ تابلو از آثارش را با مضمون غزل‌هایی از مولوی به نمایش گذاشته است.

به گزارش ایسنا، مهدی فرخی، هنرمند نگارگر درباره این نمایشگاه بیان کرد: مجموعه پرگار جلوه جدید و گنجایش هنر نگارگری ایرانی را در همنشینی با ادبیات کهن این مرزو بوم به نمایش می‌گذارد. این آثار روی بوم در ابعاد بزرگ با گردش‌های مدور، قلم‌گیری‌های دقیق و با استفاده از رنگ‌های الوان و درخشان، تصویر جدید از هنر نگارگری ایرانی را پیش روی مخاطب می‌گذارد.

وی افزود: تبلور معانی و وزن اشعار مولوی در قالب تصویر به فرمی دوار و پرتحرک تبدیل شده به این دلیل مجموعه آثار به نام پرگار نام‌گذاری شده است.

این هنرمند گفت: ترکیب بندی‌های دایره‌ای و بته جقه‌ای که یکی از پرکاربردترین ترکیب بندی‌های هنر ایرانی بوده باعث شده است تا آثار این مجموعه، مستقل از عمودی یا افقی بودن باشد و در تمام جهات قابل نمایش هستند که این خود یکی از جذابیت‌های این مجموعه است.

فرخی اضافه کرد: نماد طاووس که محور تصویری آثار بوده تمثیلی از زیبایی‌ها، خوبی‌ها و جلوه‌ای از عشق را در آثار نشان می دهد. این مجموعه شامل ۱۵ اثر بوده که ۹ اثر آن با تکنیک آکریلیک روی بوم و شش اثر بر روی مقوا است.

علاقمندان برای بازدید به نمایشگاه پرگار می‌توانند تا ۲۶ دی ماه به گالری گویا واقع در خیابان کریم خان زند، ایرانشهر شمالی مراجعه کنند.

انتهای پیام

کد N2058414

وبگردی