آفتاب
وقتی هر دو آوردگاه مهم است

دردسرهای اعزام جهانی پتروشیمی برای تیم ملی بسکتبال

دردسرهای اعزام جهانی پتروشیمی برای تیم ملی بسکتبال

تیم ملی بسکتبال در حالی آماده‎سازی برای پنجره پایانی انتخابی جام جهانی را پیش رو دارد که به خاطر اعزام جهانی پتروشیمی، تعداد قابل توجهی از ملی‎پوشان را در اختیار نخواهد داشت.

خبرگزاری مهر - گروه ورزش: تیم ملی بسکتبال ایران که به واسطه کسب ۷ برد از ۱۰ دیدار برگزار شده خود در رقابت های انتخابی جام جهانی، تا حد زیادی به حضور در این رقابت ها نزدیک شده است، برای قطعی کردن سهمیه خود باید حتی الامکان از پنجره ششم و نهایی رقابت های انتخابی جام جهانی کسب نتیجه کند. 

دیدارهای تیم ملی بسکتبال ایران در این پنجره از مسابقات انتخابی جام جهانی ۲ و ۵ اسفندماه به ترتیب مقابل تیم ملی ژاپن و استرالیا برگزار می شود. ملی پوشان کشورمان از دو هفته قبل از اولین دیدار وارد اردوی آماده سازی می شوند. 

اولویت کادر فنی تیم ملی بسکتبال برای این دو هفته اردوی آماده سازی، پیگیری مستمر تمرینات در تهران است و اینکه دیدارهای تدارکاتی پیش بینی شده هم در تهران برگزار شود چراکه ملی پوشان کشورمان در هر دو دیدار پیش رو میزبان هستند. به همین منظور رایزنی های لازم برای مهیا کردن شرایط برگزاری دیدار تدارکاتی هم در این راستا انجام شده که حریفان موردنظر به تهران سفر کنند. 

چین، نیوزیلند و کره جنوبی گزینه های ابتدایی برای برگزاری دیدار تدارکاتی در تهران بودند که مذاکره با آنها به نتیجه نرسید. بعد از آن فدراسیون با اردن و لبنان وارد مذاکره شد که البته هنوز نتیجه رایزنی با آنها هم قطعی و نهایی نشده است. 

به طور کل اینکه تیم ملی بسکتبال دیدارهای مهم و تعیین کننده ای در پیش دارد و برای نتیجه گیری قابل اطمینان در آنها پیگیرِ مهیا کردن هر چه بهتر شرایط برای اردوی آماده سازی و دیدارهای تدارکاتی است این در حالی است که این اردو و دیدارها به خاطر حضور همزمان تیم پتروشیمی در مسابقات باشگاه های جهان بدون حضور تعداد قابل توجهی از ملی پوشان برگزار خواهد شد. 

غیبت تعداد قابل توجه ملی پوشان در اردوی پیش از پنجره ششم
به گزارش خبرنگار مهر، پتروشیمی نماینده ایران و آسیا در اولین دوره رقابت های بسکتبال باشگاه های جهان است. این رقابت ها ۲۶ تا ۲۸ بهمن ماه به میزبانی ریودوژانیرو برزیل و با حضور ۶ تیم برگزار می شود. 

پتروشیمی مهرماه امسال از حضور در بیست و هفتمین دوره رقابت‌های باشگاه‌های آسیا که به میزبانی تایلند برگزار شد، برای نخستین بار قهرمانی این مسابقات را از آن خود کرد و اینگونه تک سهمیه قاره آسیا برای اولین دوره مسابقات باشگاه های جهان را به دست آورد. 

پتروشیمی که با هدایت مهران حاتمی قهرمانی آسیا را به دست آورد درست همزمان با پیگیری تمرینات تیم ملی پیش از پنجره ششم انتخابی جام جهانی، در محل برگزاری مسابقات باشگاه های جهان در برزیل حضور دارد. اهمیت این رقابت ها به اندازه ای است که کادرفنی پتروشیمی قصد دارد ترکیب کامل خود را در اختیار داشته باشد و این یعنی غیبت ملی پوشان این تیم در تمرینات تیم ملی.

ارسلان کاظمی، بهنام یخچالی، سجاد مشایخی، میثم میرزایی و روزبه ارغوان از جمله ملی پوشان تیم پتروشیمی هستند که اتفاقا به جز مشایخیِ مصدوم، همگی در ترکیب تیم ملی برای پنجره پنجم انتخابی جام جهانی هم حضور داشتند اما در اردوی پیش روی تیم ملی به خاطر همراهی تیم باشگاهی خود غایب خواهند بود و همین مسئله می تواند به روند آماده سازی این تیم آسیب برساند. 

مهران حاتمی: حق پتروشیمی است که با ترکیب کامل به برزیل برود
مهران حاتمی سرمربی تیم بسکتبال پتروشیمی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اهمیت مسابقات باشگاه های جهان و اینکه این تیم به عنوان اولین تیم آسیایی صاحب سهمیه مسابقاتی به این مهمی شده است، گفت: همیشه و در هر شرایطی همکاری لازم را برای موفقیت تیم ملی داشته ایم اما رقابت های باشگاه های جهان هم جایگاه خود را دارد. این حق ما است که بخواهیم با ترکیب کامل و ایده آل ترین شرایط در این رقابت ها شرکت کنیم. 

وی تصریح کرد: بسکتبال هر چهار سال یکبار به واسطه برگزاری مسابقات جهانی و بازی های المپیک می تواند فرصتی برای مطرح شدن در سطح جهان پیدا می کند آنهم اگر سهمیه این بازی ها را گرفته باشد. بنابراین مسابقات باشگاه های جهان فرصت جدیدی است تا بسکتبال ایران در سطح جهان خودی نشان دهد. نباید از این فرصت به سادگی عبور کرد. 

سرمربی تیم بسکتبال پتروشیمی که خود پیش از مهران شاهین طبع (سرمربی فعلی تیم ملی) هدایت تیم ملی را عهده دار بود ابراز امیدواری کرد که شاگردانش با تجربه ای که در مسابقات باشگاه های جهان کسب می کنند بتوانند در آوردگاه آسیایی به تیم ملی کمک کنند. 

حاتمی همچنین گفت که تا به امروز مکاتبه یا مذاکره ای از طرف فدراسیون مبنی بر حضور ملی پوشان پتروشیمی در اردوی تیم ملی همزمان با مسابقات باشگاه های جهان انجام نشده است. 

سرپرست تیم ملی: ملی‌ پوشان پتروشیمی را ۷۲ ساعت قبل از اولین بازی در اختیار می گیریم
مسعود قاسمی سرپرست تیم ملی بسکتبال در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: تیم ملی و برنامه های آماده سازی آن اهمیت دارد اما نمی توان از اهمیت مسابقات باشگاه های  جهان که قرار است برای اولین بار برگزار شود هم چشم پوشی کرد. به هر حال پتروشیمی برای داشتن بازیکنان ملی پوش هزینه کرده و طبیعی است که بخواهد در رویداد مهم اینچنینی، آنها را به طور کامل در اختیار داشته باشد اما این موضوع باعث می شود تیم ملی ترکیب اصلی را در اردو و دیدارهای تدارکاتی نداشته باشد. 

سرپرست تیم ملی تصریح کرد: خوشبختانه زمان مسابقات باشگاه های جهان به گونه ای است که احتمالا ۷۲ ساعت پیش از اولین بازی آنها را می توانیم در اختیار داشته باشیم. فقط امیدواریم این بازیکنان بدون هیچ مشکل و آسیب دیدگی احتمالی به ترکیب تیم ملی اضافه شوند تا بتوانیم از توانایی آنها در مسابقات مهم و سختی که پیش رو داریم، استفاده کنیم.

کد N2058327

وبگردی