آفتاب
نماینده مجلس:

200 میلیون دلار به طرح های آبخیزداری اختصاص یافت

200 میلیون دلار به طرح های آبخیزداری اختصاص یافت

همدان- ایرنا- عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: 200 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی به طرح های آبخیزداری کشور اختصاص یافته است.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا حاجی بابایی روز شنبه در جریان بازدید از طرح های آبخیزداری فامنین بیان کرد: اختصاص این میزان اعتبار برای اجرای طرح های آبخیزداری موید اهمیت مسائل زیست محیطی است.
وی اضافه کرد: حفاظت و حراست از منابع طبیعی باید به عنوان یک اصل مهم تلقی شده و مسئولان در پاسداری از این منابع ارزشمند تلاش مضاعفی داشته باشند.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: رویکرد مجلس به حفاظت از منابع طبیعی و اجرای طرح های آبخیزداری با هدف حفظ آب و خاک مثبت است.
حاجی بابایی ادامه داد: 160میلیارد ریال برای اجرای طرح های آبخیزداری همدان اختصاص یافته که با توجه به مشکلات آبی و وسعت حوزه های آبخیز این استان، سعی می کنیم این میزان اعتبار افزایش یابد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان نیز در جریان این بازدید گفت: سه مقوله منابع طبیعی، پدیده خشکسالی و ریزگردها نیازمند توجه بیشتری هستند.
اسفندیار خزایی افزود: برای پاسداری از منابع طبیعی از توان و مشارکت‌های مردمی، دانش و ظرفیت نیروهای بومی و محلی استفاده می شود.
وی اضافه کرد: طرح های آبخیزداری این استان هم اینک در 17 زیرحوزه آبخیز با هدف برای مدیریت آب‌های سطحی و عملیات آبخیزداری در حال اجرا است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان اظهار داشت: هدف اصلی از اجرای آبخیزداری حفظ خاک است چراکه توجه به کیفیت خاک موجب افزایش پوشش گیاهی و کاهش معضل آب می شود.
خزایی افزود: با اجرای عملیات آبخیزداری در آینده نزدیک شاهد تحولات بزرگ در حفظ خاک و جلوگیری از رسوب و تغذیه سفره‌های زیر زمینی خواهیم بود.
فرماندار فامنین نیز در این بازدید گفت: 25 میلیارد ریال از اعتبارات صندوق توسعه ملی به طرح های آبخیزداری این شهرستان اختصاص یافته است.
سید مجید شماعی افزود: مسئولان محلی به ویژه دهیاران، شوراهای اسلامی و مردم باید برای تحقق اهداف آبخیزداری از جمله کنترل سیل و رسوب، حفظ آب و خاک است همکاری داشته باشند.
7526/2090
کد N2058264

وبگردی