آفتاب
معاون وزیر آموزش و پرورش:

سالن های ورزشی 250 متر مربعی ضمیمه مدارس دخترانه می شود

سالن های ورزشی 250 متر مربعی ضمیمه مدارس دخترانه می شود

تهران- ایرنا- معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: طرحی با همراهی معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارتخانه در حال پی گیری است تا سالن های ورزشی کوچک 250 متر مربعی ضمیمه مدارس دخترانه شود.

رضوان حکیم زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش ایرنا با اشاره به اینکه با این اقدام درس تربیت بدنی به ویژه برای دختران به دلیل محدودیت هایی که دارند، اهمیت و جایگاه خود را پیدا خواهد کرد، اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم ساحت تربیت زیستی و بدنی سند تحول بنیادین را محقق کنیم لازم است فضاهای مناسب ورزشی برای دانش آموزان داشته باشیم.
وی افزود: از اثرات توجه به ورزش دانش آموزان دختر به ویژه در مسیر کودکی آحاد جامعه بهره مند می شوند زیرا آنها در آینده در نقش مادری شادابی و نشاط را به جامعه تزریق می کنند.
معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: فضای ورزشی، معلم و محتوای مناسب سه عنصری هستند که در تقویت فعالیت های حرکتی دانش آموزان دختر باید مورد توجه قرار گیرد زیرا هر یک از اینها بدون دیگری راه به جایی نخواهد برد.
به گفته حکیم زاده اماکن ورزشی بسیاری در اختیار سازمان ها و دستگاه های مختلف وجود دارد که در بسیاری از ساعت های صبح بدون استفاده هستند و می توان با مشارکت همگانی از این ظرفیت برای دانش آموزان بهره برد.

* دانش آموزان دوره ابتدایی فقط 11 هزار مربی تربیت بدنی دارند
وی تعداد دانش آموزان دوره ابتدایی را 7 میلیون و 630 هزار نفر عنوان کرد و گفت: اکنون فقط 11 هزار مربی تربیت بدنی در مدارس این دوره تحصیلی فعالیت دارند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: مدارس ما بیش از این تعداد باید مربی تربیت بدنی داشته باشند اما اگر بتوانیم برای توانمندسازی معلمان پایه تلاش کنیم بسیاری از نیازهای ما در این زمینه تامین خواهد شد.
حکیم زاده با اشاره به اینکه برآورد مشخصی از تعداد مربی مورد نیاز درس تربیت بدنی در دوره ابتدایی نداریم، افزود: آنچه مسلم است اینکه اکنون فاصله زیادی تا رسیدن به وضعیت مطلوب داریم و باید برنامه ریزی های لازم صورت گیرد تا مربیان توانمند برای این درس تربیت کنیم.
وی ادامه داد: تابستان امسال برنامه مشترکی با معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش داشتیم و با توجه به اهمیت درس تربیت بدنی و نقش آموزش های لازم برای کسب عادات صحیح مربوط به سلامت جسمی دانش آموزان از اوایل دوران کودکی، آموزگاران پایه دوره آموزشی مدنظر را گذراندند و مهارت های مورد نیاز برای اجرای این درس را فرا گرفتند.
حکیم زاده با بیان اینکه این دوره آموزشی بازخوردهای مناسبی داشته است، تصریح کرد: در این طرح تلاش شد تا با استفاده از ظرفیت موجود و توانمند سازی معلمان، اجرای صحیح درس تربیت بدنی را با کمک معاونت تربیت بدنی جلو ببریم.
علمی**1883**1440
کد N2057952

وبگردی