آفتاب
رییس کمیسیون اصل 90 مجلس:

استخدام 19 هزار پرستار در لایحه بودجه 98 پیش بیینی شده است

استخدام 19 هزار پرستار در لایحه بودجه 98 پیش بیینی شده است

قزوین - ایرنا - رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: برای رفع مشکل اشتغال پرستاران در لایحه بودجه سال آینده ، استخدام 19 هزار پرستار برنامه ریزی شده است.

به گزارش ایرنا، داود محمدی عصر جمعه در مراسم جشن روز پرستار در سالن اجتماعات علامه رفیعی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین افزود: تمهیداتی نیز در برنامه ششم توسعه لحاظ شده که به طور حتم بخش عمده ای از مشکلات و مطالبات پرستاران را برطرف خواهد کرد.
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز خاطرنشان کرد: در مورد مشکلات صنفی پرستاران نیز با توجه به قانون نظام صنفی پرستاری مصوب در مجلس شورای اسلامی، باید انتظار اجرای قانون را داشته باشیم.
محمدی با بیان اینکه در این زمینه از سوی وزارت بهداشت کوتاهی صورت گرفته، افزود: سال گذشته وزیر وقت بهداشت را دعوت کردیم تا قانون مصوب مجلس برای نظام پرستاری را اجرا کنند و ایشان با وجود تعهدات اجرایی ، اقدامی را در این زمینه به عمل نیاوردند.
رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس پیگیر اجرای قانون نظام صنفی پرستاری است، تاکید کرد: همکاران ما در مجلس شورای اسلامی و این کمیسیون به طور ویژه پیگیر مشکلات و مطالبات پرستاران هستند و حق مسلم آنان است که روی خدمات آنها تعرفه گذاری انجام شود.
محمدی با مفتوح دانستن پرونده پرستاران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اعضای کمیسیون اصل 90 تمام قد پیگیر مشکلات حوزه پرستاران هستند و در این رابطه اهتمام جدی وجود دارد.
این نماینده مجلس در پایان ضمن تبریک مجدد ولادت حضرت زینب (س)، از جامعه پرستاری خواست تا زندگی آن حضرت را الگو و سرمشق زندگی خود قرار دهند.
9925/8054
کد N2057640

وبگردی