آفتاب

سالاری: نیوجرسی‌ها را از پیاده‌راه جمع کنید/مغایر حقوق شهروندی است

سالاری: نیوجرسی‌ها را از پیاده‌راه جمع کنید/مغایر حقوق شهروندی است

پانا نوشت: رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران: قراردادن نیوجرسی در پیاده‌راه مغایر با حقوق شهروندی است

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران می‌گوید قراردادن بلوک‌های سیمانی یا پلاستیکی در پیاده‌راه شیوه درستی از اعمال قانون نیست و شهرداری تهران باید رویکرد خود را در اجرای آرای قضایی با گذاشتن نیوجرسی تغییر دهد.

محمد سالاری درباره قرار دادن نیوجرسی از سوی شهرداری تهران برای اعمال قانون در تخلفات گفت: شهرداری تهران به موجب قانون این اختیار را دارد که در راستای اجرای آرای کمیسیون‌های ماده صد یا آرای قضایی برای اجرای رای اقدام کند اما شیوه اجرای رای اهمیت دارد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با بیان اینکه قراردادن بلوک‌های سیمانی یا پلاستیکی در پیاده‌راه شیوه درستی از اعمال قانون نیست، گفت: ایجاد مشکل در معبر عمومی که حقوق عموم مردم است روشی ناصحیح است و قطعا شهرداری تهران باید رویکرد خود را در اجرای آرای قضایی با گذاشتن نیوجرسی تغییر دهد. از آنجا که شهرداری تهران طی سال‌های گذشته همواره این اقدام را انجام داده است و در فضای شهری نسبت به مسئولیت‌پذیری حقوق شهروندی فرهنگسازی نشده است.

سالاری ادامه داد: بسیاری از مردم در برابر حقوق خود آگاه نیستند یا اگر آگاه باشند نیز این اراده برای پیگیری و تحقق حقوق خود را ندارند و اعتراض نمی‌کنند. این مساله باعث شده است موضوع نهادینه شود. این در حالی است که شهرداری تهران به هیچ عنوان حق سد معبر در پیاده‌راه یا ایجاد مانع برای شهروندان را ندارد و این خلاف قوانین حقوق شهروندی است و قانون شهرداری‌ها نیز این اجازه را نمی‌دهد اما نهادینه شده است.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: پرداختن به حقوق شهروندی یکی از موضوعات جدی شورای شهر است و در کمیسیون حقوقی مورد توجه است و در این زمینه قطعا باید آقای حناچی دستور دهد تا شهرداران مناطق برای اصلاح این رویکرد و تغییر شیوه اجرای آرا مبتنی بر گذاشتن نیوجرسی اقدامات لازم را انجام دهند.

۴۷۴۷

کد N2057422

وبگردی